szerző:
Hírszerző/FH
Tetszett a cikk?

Tarlós István a Magyar Televízió "Ma reggel" című műsorában hangsúlyozta: mindez egyelőre egy külföldről származó ötlet, és azt veszi alapul, hogy nő azon telkek értéke, amelyek környékén fejlesztették az infrastruktúrát.

Telekérték-növekedési adó bevezetésének lehetőségéről beszélt egy péntek reggeli tévéműsorban a főpolgármester. Tarlós István a Magyar Televízió "Ma reggel" című műsorában hangsúlyozta: mindez egyelőre egy külföldről származó ötlet, és azt veszi alapul, hogy nő azon telkek értéke, amelyek környékén fejlesztették az infrastruktúrát. Itt azonban nem egy sarcról és nem is lakásadóról van szó, esetleges kivetése előtt a parlamentnek döntést kellene hoznia a helyi adók átformálásáról - tette hozzá.

Budapesten az egyes helyi adókat most a kerületi önkormányzatok vethetik ki, a fővárosi önkormányzat azonban változtatna ezen. Tarlós István a Magyar Televízió "Ma reggel" című műsorában pénteken azt mondta: nyugati országokban több olyan adófajta van már, amelyek sokkal igazságosabbak a mostani helyi magyar adóknál. Ilyen például a telekérték-növekedési adó, amelynél azt veszik alapul, hogy nő az egyes telkek értéke, ha azoknál fejlesztették az infrastruktúrát.

A főpolgármester szerint ez nem sarc és nem is lakásadó, mert nemcsak lakásokra, hanem üzleti célú építményekre is vonatkozhat. Először azonban a parlamentnek kellene döntést hoznia a helyi adók átformálásáról, és arról, melyik adót konkrétan hol vetik ki. A főpolgármester nem tudott válaszolni arra, hogy bevezetése esetén egy-egy telek eladásakor vagy évenként vetnék-e ki ezt az adót, illetve mindez vonatkozna-e lakásokra. Arra hivatkozott, hogy csak ötletről van szó egyelőre, az ügyben semmilyen döntés nincs.

Tarlós István az elképzelések között említette a műsorban azt is, hogy a gépjárműadót átformálhatnák közlekedési adóvá, és az ilyen befolyó bevételeket kötelezően a budapesti közlekedés, tömegközlekedés fejlesztésére kellene fordítani. A főváros csütörtökön megszavazott 2011-es költségvetése kapcsán egy esetleges fővárosi csődhelyzetről szóló kérdésre a főpolgármester azt válaszolta: elképzelt történetekről nem szívesen filozofál, "ne tömjük a nézők fejét elképzelt történetekkel".

A 4-es metróval kapcsolatban megerősítette: az első szakaszánál a szerelvények átvétele most a kulcskérdés, ha az Alstom-szerelvényekre megszerzi a gyártó a hatóságok engedélyét, megoldódhat a probléma. A második szakaszra jelenleg egyetlen engedély és fillér sincs - tette hozzá.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!