Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Hétfőn csökkent az uránoxid, az atomerőművek üzemanyagát adó urán egyetlen, viszonylag szabad forgalmú vegyületének ára az árutőzsdéken a japán atomerőmű-balesetek miatt, amelyeket a pénteki földrengés okozott.
A Reuters feljegyzése szerint az azonnali szállításra szóló ár fél kilónként 66,50 dollár volt hétfő délután. Korábban hat hónapon át emelkedett az uránoxid piaci ára, összesen 76 százalékkal 73 dollárra február elejéig.
Elemzők szerint a helyzet némiképp hasonló, mint az előző nagy roham után: 2007. júniusban, fél kilónként 136 dolláron, az uránoxid ára megdöntötte minden idők rekordját, majd meredeken csökkent az ára a gazdasági világválság miatt egészen 40,75 dollárig, amelyet tavaly nyáron ért el. Most azonban nem valószínű, hogy ilyen szintig süllyednének az árak, a Reutersnek nyilatkozó elemzők szerint.
Mindenesetre a közvetlen japán hatásnál nagyobb a spekuláció szerepe a szabadpiacon, így nehéz kiszámítani a következményeket. Japánban az atomerőművek 54 működő reaktorából 11-et állítottak le eddig. A japán atomerőművek teljes szokásos uránkereslete a világkereslet 2-3 százalékát teszi ki, írta a Reuters.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
Sajtóértesülések szerint az izraeli hadsereg és több vezető biztonsági tisztviselő is ellenzi a lépést.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek.