Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Drámai mértékben csökkentené Európa kőolajimport-függőségét, a közlekedés szén-dioxid-kibocsátását pedig 60 százalékkal mérsékelheti 2050-ig az az átfogó európai uniós közlekedési stratégia, amelyet hétfőn ismertetett az Európai Bizottság Brüsszelben.
Siim Kallas közlekedési biztos egyebek között azt szeretné elérni, hogy az évszázad felétől a városokban ne közlekedjen több, hagyományos üzemanyaggal működő gépkocsi, a légi közlekedésben az alacsony szén-dioxid-kibocsátással járó, fenntartható üzemanyagok felhasználási mértéke 40 százalék legyen, a hajózásból származó kibocsátások pedig legalább 40 százalékkal csökkenjenek. A közepes távolságú személy- és áruszállítás 50 százalékát a terv szerint közutak helyett vasúton vagy vízen kell lebonyolítani 2050-re. Kallas fogalmazása szerint egy versenyképes közlekedési ágazat útitervét mutatták be, amely egyszerre teszi lehetővé a mozgékonyság fokozását és a kibocsátások csökkentését.
"A mobilitás visszaszorítása nem jöhet szóba megoldásként, de az sem, hogy minden marad a régiben - fogalmazott a biztos. - A közlekedési rendszer kőolajfüggőségét hatékonyságának feláldozása és a mobilitás veszélyeztetése nélkül is fel tudjuk számolni. Van olyan megoldás, amely mindenki számára előnyös lehet. A versenyképes közlekedési rendszerek létfontosságúak a gazdasági növekedéshez, a munkahelyteremtéshez és az emberek mindennapi életminőségének biztosításához, illetve ahhoz, hogy Európa versenyképes maradjon a világban" - szögezte le Kallas.
Nemzetközi környezetvédelmi szervezetek ugyanakkor a klímavédelem elleni harc szempontjából máris bírálták a tervet. Brüsszelben kiadott közleményében a Greenpeace például arra hívta a figyelmet, hogy a terv 2030 utánra időzíti az üvegházhatást fokozó gázok kibocsátásának nagyarányú csökkentését, és ezzel egy generációval késlelteti a tényleges fellépést ezen a területen.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
A világ legnagyobb húsipari cége, a brazil JBS a New York-i tőzsdére lépett, hogy finanszírozza a további növekedését. A zilált múltú vállalatot rendre megtalálják környezetvédők, politikusok és piacfelügyeletek.
Már a Szijjártó-libling akkugyáraknak sem jut az egyedi állami támogatásokból. Az Állami Számvevőszék súlyos kritikákat fogalmazott meg e rendszerrel szemben, mert nem szolgálja a gazdaság érdekeit.
„Elértük a határt, szürkeségben mi vagyunk élen” – énekli Zentai Márk, aki a Mörk leállása óta szólóban zenél. Az új dal címe Szabadon, és a részben a Pride felvonuláson forgatott klipje a HVG-n látható először.
A „jogosulatlan” kriptováltás bekerült a Btk-ba, azonnali hatállyal leállították.
Egészen hihetetlennek tűnő hírek, melyekről kiderült, hogy igazak. Hihető átverések. Mindkét fajtából jutott bőven az elmúlt hetekben a közösségi oldalakra.
Néhány szón, gesztuson múlt 1990-ben, hogy nem borította el Erdélyt az erőszak.