Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Kevés jel mutat arra, hogy enyhülne a világgazdaságban az inflációs nyomás, az Európai Központi Banknak (EKB) számolnia kell monetáris politikája normalizálásával - mondta a hétvégén Axel Weber, a német jegybank elnöke az IMF tavaszi gyűlésén.
Weber elmondta: az EKB jelenlegi, 1,25 százalékos alapkamata "expanzív és támogatja a gazdaságot". Ugyanakkor figyelmeztetett: az euróövezeti infláció "egyértelműen" az EKB közép távú, "2 százalék körüli, ám annál alacsonyabb" inflációs célja felett van.
Az elmúlt héten az EKB 2009 májusa óta először emelt irányadó kamatlábán. Jean-Claude Trichet, az EKB elnöke a kamatdöntést követő sajtótájékoztatón elmondta, az emelés nem szükségszerűen egy szigorítási ciklus első kamatemelése.
A hétvégi rendezvényen résztvevő Ángel Gurría, az OECD főtitkára a Reuters brit hírügynökségnek úgy nyilatkozott: "gazdaságpolitikai szempontból az egyik legnehezebb helyzet van most a világgazdaságban, amit életemben valaha is láttam". A világ pénzügyi vezetőinek ugyanis egyszerre kell csökkenteni az államadósságot, munkahelyeket teremteni, miközben az inflációs veszélyekre is figyelniük kell - mondta a közgazdász.
Gurría tájékoztatása szerint a hétvégi tanácskozáson kevesebb szó esett az inflációról; inkább a növekedés és a költségvetési konszolidáció közötti egyensúly fenntartásától tárgyaltak. "Az infláció nagyobb hangsúlyt kaphat valamikor ősszel, vagy jövő tavasszal" - tette hozzá.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.