Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Csütörtökön legördült a futószalagról a kétmilliomodik Esztergomban gyártott Suzuki. A vállalat vezetése öt éven belül tervezi a hárommilliomodik autó legyártását, miközben a Suzuki hazai eladásai az elmúlt években folyamatosan csökkentek: tavaly huszadannyi Suzuki kelt el Magyarországon, mint hat éve.
A japán autógyár 20 évvel ezelőtt, 1991 áprilisában alapította meg a Magyar Suzuki Corporationt, azóta a Suzuki több típusa Magyarországon készül. A Swift típusú kocsit Gyulay Zsolt, a Magyar Olimpiai Bizottság alelnöke vezette le a sorról.
Hiszasi Takeucsi, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója elmondta: az esztergomi gyárban előállított autókat a világ 45 országába exportálják, Európán kívül egyebek mellett Japánba, Marokkóba és Új-Zélandra. A vállalat évente 1,4 milliárd euró értékben exportál, ez a teljes magyar kivitel 2 százalékát jelenti – tette hozzá a vezérigazgató.
Esztergomban a gyártás 1992-ben indult el, a kezdő évben mindössze 970 autó készült, 1996-ban azonban már több mint 50 ezer. A rekord évben, 2008-ban több mint 281 ezer Suzukit gyártott a cég. Az egymilliomodik Magyarországon gyártott Suzuki 2006-ban került ki a gyárból.
Kötelék
A cég nyolc éven keresztül egyetlen típust, a Swiftet gyártotta Esztergomban, azóta itt készültek és készülnek a Wagon R+, az Ignis, a Splash és az RX4 típusok, illetve a Swift két újabb generációja. A hazai Suzuki-gyárban jelenleg percenként készül el egy autó, naponta 860 új kocsi gördül le a szalagról.
A kétmillió hazai Suzuki közel fele Swift, ahogyan a kétmilliomodik is. Hiszasi Takeucsi közölte: Magyarországon a Swift három generációjából összesen 430 ezer darabot adtak el, ebből 400 ezer ma is fut. A vállalat vezetésének tervei szerint a hárommilliomodik hazai Suzuki öt éven belül elhagyja a gyárat.
A vezérigazgató hangsúlyozta: a magyar gazdaság és a Magyar Suzuki Zrt. köteléke erős; a vállalat az elmúlt 20 évben csaknem 350 milliárd forint értékben ruházott be Magyarországon. Hiszasi Takeucsi szerint a vállalat – saját dolgozóival, beszállítóival és egyéb partnereivel együtt – összesen 40 ezer munkahelyet hozott létre.
Visszaesés
„Az a célunk, hogy ne csak az európai, hanem a globális piacon is versenyképesek legyünk. Emellett autóinkban növelni kívánjuk a Magyarországon előállított alkatrészek arányát” – jelentette ki a vezérigazgató.
A Suzuki hazai eladásai az elmúlt években drasztikusan csökkentek. Míg a japán vállalat a kilencvenes években a hazai piac 20 százalékát tudhatta magáénak, a tavalyi évben már mindössze a piac 5,2 százalékát uralta a Suzuki. Az autógyár 2005-ben adta el Magyarországon a legtöbb autót, csaknem 40 ezret; 2010-ben viszont a magyarok mindössze 2200 Suzukit vásároltak.
Újságírói kérdésre a vezérigazgató közölte: a visszaesés oka az, hogy Magyarországon az új autók 80 százalékát flottában adják el, a Magyar Suzuki azonban az elmúlt időszakban kevés ilyen pályázaton nyert.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
Közéjük Charles Leclerc fért be.