szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Kevesebb pénz jut bormarketing-pályázatokra, miután a termelés és a fogyasztás visszaesése miatt kevesebb kerül a kasszába - írja keddi számában a Világgazdaság.

Simon Péter, az Agrármarketing Centrum igazgatója a lapnak elmondta: a tavalyi rosszabb év, a viszonylag magas árak és az alacsony szintű fogyasztás miatt valószínűleg idén a bormarketingre is kevesebb pénz jut. A második fél évben induló kampányok az augusutus közepi forgalomba hozatali járulékbefizetéstől függnek, ennek értékét ma még nem lehet tudni, de az irány kedvezőtlennek tűnik.

A bormarketinghez kapcsolódó kampányokat a bor literje után, a Bormarketing Alapba fizetendő 5, illetve minőségi bor esetén 10 forintos hozzájárulásból finanszírozzák - áll a lapban, így tavaly a Bormarketing Alapba 800 millió forintot fizettek be.

Simon Péter elmondta, hogy jelenleg a kereskedelemben és a vendéglátásban erősen túlárazottak a borok, erről szakmai vitát folytattak a szeptember 21-i borszerdán, amelynek üzenete az, hogy az éttermi borfogyasztás elérhető.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!