szerző:
MTI

Kevesebb pénz jut bormarketing-pályázatokra, miután a termelés és a fogyasztás visszaesése miatt kevesebb kerül a kasszába - írja keddi számában a Világgazdaság.

Simon Péter, az Agrármarketing Centrum igazgatója a lapnak elmondta: a tavalyi rosszabb év, a viszonylag magas árak és az alacsony szintű fogyasztás miatt valószínűleg idén a bormarketingre is kevesebb pénz jut. A második fél évben induló kampányok az augusutus közepi forgalomba hozatali járulékbefizetéstől függnek, ennek értékét ma még nem lehet tudni, de az irány kedvezőtlennek tűnik.

A bormarketinghez kapcsolódó kampányokat a bor literje után, a Bormarketing Alapba fizetendő 5, illetve minőségi bor esetén 10 forintos hozzájárulásból finanszírozzák - áll a lapban, így tavaly a Bormarketing Alapba 800 millió forintot fizettek be.

Simon Péter elmondta, hogy jelenleg a kereskedelemben és a vendéglátásban erősen túlárazottak a borok, erről szakmai vitát folytattak a szeptember 21-i borszerdán, amelynek üzenete az, hogy az éttermi borfogyasztás elérhető.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények! Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Ötmillióba is fájhat a húsvéti ittas vezetés

Ötmillióba is fájhat a húsvéti ittas vezetés

Benyúlt a rácson, hogy megsimogassa a tigrist, majdnem elvesztette a karját

Benyúlt a rácson, hogy megsimogassa a tigrist, majdnem elvesztette a karját

A Dacia állva hagyta vetélytársait Európában

A Dacia állva hagyta vetélytársait Európában

Itt belehallgathat: ez a mesterséges intelligencia 0-24-ben gyártja a metált

Itt belehallgathat: ez a mesterséges intelligencia 0-24-ben gyártja a metált

Arcszkennerrel szerelnének fel minden amerikai repülőteret

Arcszkennerrel szerelnének fel minden amerikai repülőteret

Terrorista támadást terveztek, őrizetbe vették őket Szaúd-Arábiában

Terrorista támadást terveztek, őrizetbe vették őket Szaúd-Arábiában