szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Javult szeptemberben a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban egy pénteken megjelent felmérés szerint, az adatok azonban azt mutatják, hogy továbbra is nagy az aggodalom az amerikaiak körében a munkaerő-piaci helyzet és a személyes anyagi helyzet alakulását illetően, ami visszafoghatja a lakossági fogyasztást a következő időszakban.

A hangulat javulása azt jelenti, hogy az amerikai fogyasztók már nem újabb recesszióra számítanak, hanem inkább stagnálásra – értékelte a Michigan állami egyetem és a Thomson Reuters közös felmérésének eredményét Richard Curtin, a kutatás vezetője.

A fogyasztói hangulatot kifejező index 59,4 pontra emelkedett az augusztus végi 55,7 pontról és a szeptember közepén végzett előzetes felmérés alapján kalkulált 57,8 pontról.

Az előző havi 55,7 pontnál alacsonyabb értéket csak két válságos időszakban, 1980 áprilisában és májusában, valamint 2008 novemberében mértek. A hangulat ehhez képest javult némileg szeptemberben. Júliusban még 63,7 ponton, júniusban pedig 71,5 ponton állt a fogyasztói hangulatot tükröző mutató.

Az index alakulását világszerte nagy figyelemmel követik elemzők és befektetők, főként azért, mert az amerikai gazdaság teljesítményének több mint kétharmada a fogyasztói kiadásokból áll össze.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!