Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Sikeres lépett fel közösen a magyar bormegnevezések védelmében Kínában a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) és a négy érintett borvidék hegyközségi tanácsa - közölte a HNT csütörtökön.
A Kínai Szabadalmi Hivatal törölte annak a kínai magánembernek védjegyoltalmát, amely négy magyar borvidék nevét kívánta a Kínai Népköztársaságban szóvédjegyként bejegyeztetni bor áruosztályba.
Így a Tokaj, az Eger, a Mátra és a Villány oltalom alatt álló eredet-megjelölésekre benyújtott védjegy kérelmet augusztus 31-ei hatállyal törölte a kínai Szabadalmi Hivatal a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa felszólalása alapján, a kínai kereskedelmi törvény 30. cikkére hivatkozva.
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsának sikeres fellépésével akadályozta meg azt, hogy a Mátrai, a Villányi, az Egri és a Tokaji termelők kiszoruljanak termékeikkel a világ egyik legdinamikusabban fejlődő borpiacáról.
A fellépés hiányában jóhiszeműen eljáró Kínai Szabadalmi Hivatal, amennyiben szóvédjegyként bejegyezte volna a kérelmezett neveket, úgy a kínai bejelentő bármilyen bort értékesíthetett volna a magyar borvidékek nevével Kínában. A Kínába valódi mátrai, egri, tokaji és villányi bort exportáló magyar borászokkal szemben pedig jogbitorlási eljárást indíthatott volna a kínai magánember.
A bejegyzési kérelem elutasításával a magyar bormegnevezések védelmét az EU és Kína közötti kereskedelmi egyezmények is garantálják a jövőben - közölte a HNT.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.