szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Egyforma olívazöld csomagolásban, jól látható márkajelzések nélkül lehet csak árusítani a cigarettát 2012 decemberétől Ausztráliában. A nagy dohánycégek tiltakoznak a döntés ellen.

A törvényi változásokkal a vállalatoknak megszűnt az egyetlen még meglévő felületük arra, hogy termékeiket hirdessék. Az új szabályok értelmében a csomagoláson csak apró betűkkel szerepelhet a márkanév, a felületből a legtöbb helyet fotók és a dohányzás veszélyeire figyelmeztető feliratok foglalják el.

A dohányvállalatok szerint az intézkedés sérti a márkákra vonatkozó nemzetközi jogszabályokat és a szellemi tulajdonra vonatkozókat is. Az ausztrál kormány ugyanakkor optimista, és úgy véli: győztesen kerülhet ki a helyzetből.

Ausztrália régóta élen jár a dohányzás elleni küzdelemben. Hivatalos adatok szerint a cigaretta évente 15 ezer ausztrál lakos haláláért felelős.

A reklámokra és az értékesítésre vonatkozó szigorú szabályok eredményesnek bizonyulnak, az országban élő férfiak mindössze 16, a nők 14 százaléka gyújt csak rá rendszeresen. 1983-ban még 40, illetve 32 százalék volt ez az arány.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!