Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
A korábbi éveknél visszafogottabban készülődik az idei karácsonyra a lakosság, a Budapest Bank (BB) felmérése szerint kevesen akarnak új hitelt felvenni a karácsonyi ajándékokra. Az év utolsó hónapjaiban a már meglévő hitelkártyákkal történő költések, valamint az áruhitelezés növekedésére számít a bank. A legtöbben még mindig készpénzzel fizetnek az ajándékokért.
A felmérést a BB megbízásából a GfK Hungária végezte november 18-22. között, a 23 évesnél idősebb lakosság körében, 500 fős mintán. A felmérés megállapította, mindössze 4 százalék azok aránya, akik részben vagy egészben új banki hitelből kívánják finanszírozni a karácsonyi bevásárlást, a legtöbben az aktuálisan rendelkezésükre álló pénzügyi keretből (72 százalék) vagy megtakarításaikból (41 százalék) lepik majd meg szeretteiket.
A hiteltermékek közül a legnépszerűbb a hitelkártya, ezt követik az áruhitelek. A meglévő hitelkártyákkal novemberben és decemberben az év közbeni átlaghoz képest 20-25 százalékkal költenek többet az ügyfelek a BB tapasztalatai szerint. Az áruhitelek területén a bank szintén számít némi növekedésre, ez azonban elmarad az előző évekétől: míg az elmúlt két évben az év többi időszakához képest 50 százalékkal volt magasabb az új áruhitel volumen a karácsony előtti két hónapban, addig idén csupán 25-30 százalékos emelkedésre számítanak a bank szakértői az év végi hajrában.
A visszafogott hitelfelvételi kedvet az magyarázhatja, hogy a kutatás szerint kevés olyan ajándék kerül idén a fa alá, amelyhez az üzletek és a bankok tipikusan áruhitelt vagy egyéb fogyasztási hitelt szoktak kínálni, mint például műszaki cikkek (33 százalék), mobiltelefonok és okostelefonok (14 százalék), fotótermékek (8 százalék) és notebook-ok/táblagépek (4 százalék)). A legnépszerűbb ajándékok a felmérés szerint a ruhanemű (72 százalék), a könyv (71 százalék) és az illatszer (71 százalék) lesznek ebben az évben.
A kutatásban megkérdezettek az idén átlagosan mintegy 45 ezer forintot költenek karácsonyi ajándékokra, 3 ezer forinttal kevesebbet, mint tavaly. Az egy személyre szánt összeg azonban szinte változatlan maradt: a válaszadók a tavalyi évhez hasonlóan idén is körülbelül 6 ezer forintot szánnak átlagosan egy-egy szerettükre, azaz inkább kevesebb személynek adnak ajándékot.
A karácsonyi bevásárlásra jellemzően a decembert megelőző hónapokban spórolnak: a megkérdezettek közel 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az ünnepek előtt 3-4 hónapon keresztül igyekszik félretenni erre a célra. Ennél jóval kevesebben vannak (mintegy 20 százalékl) azok, akik inkább az ünnepek után húzzák össze a nadrágszíjat. A kutatás szerint a tavalyi évhez képest alig változott azok aránya (20 százalék), akik úgy nyilatkoztak, hogy nem kell spórolniuk a karácsonyi kiadások miatt.
"A Budapest Banknál a válság eredményeként tudatosabb magatartást tapasztalunk az ügyfelek részéről, úgy látjuk, jobban átgondolják pénzügyi döntéseiket, és reálisabban felmérik saját körülményeiket, igyekezve elkerülni a túlköltekezést" - idézi a felmérés eredményét ismertető közlemény Paragi Zoltánt, a BB lakossági hitelezési vezetőjét.
A felmérés szerint jelentősen növekedett a webáruházak népszerűsége: a megkérdezettek körében tavaly óta 7 százalékkal, 33 százalékra nőtt azok aránya, akik az interneten keresztül rendelik meg az ajándékokat. Ugyanígy a fizetési eszközök tekintetében is itt mutatkozik a legnagyobb emelkedés: 2010-hez képest 8-ról 13 százalékra nőtt azok aránya, akik internetes átutalással fizetnek az ajándékokért.
Ettől függetlenül a népszerűségi listát még mindig a plázák, bevásárlóközpontok vezetik, ezt követik a szuper- és hipermarketek valamint a kisebb szaküzletek. A kutatásból az is kitűnik, hogy bár tavaly óta némileg növekedett a betéti kártyát (47 százalék) illetve a hitelkártyát (15 százalék) használók száma, a legtöbben (több mint 80 százalék) még mindig készpénzzel fizetnek az ajándékokért.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A családja körében hunyt el Ozzy Osbourne 76 évesen. Az egykor zűrös életű rocklegenda alig két hete adta le minden idők második legtöbb bevételt termelő jótékonysági koncertjét. Számos egészségügyi problémája volt, Parkinson-kórban is szenvedett.
Az amerikai elnöknek Jeffrey Epsteinnel kapcsolatban olyan összeesküvés-elmélet ellen kell védekeznie, amilyenekhez korábban ő szoktatta a most dühös táborát.