Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója csütörtökön azt mondta: megállapodtak amagyar állammal és a ferihegyi reptér üzemeltetőjével, illetve hogy ötgépes bázisuk lesz Budapesten, és a ferihegyi kettes terminálról fognak repülni. Az állításokról az infdex megírta: az ír cégvezető "félrevezetően fogalmazott".
A Ryanair-bejelentés nyomán megindultak a találgatások, hogy milyen szervezet, milyen összegű támogatást fizethet, és milyen jogcímen a fapadosnak. Az NFM-ben azonban kategórikusan azt állították: semmilyen állami támogatásról nem tudnak, a fejlesztési minisztérum úgy tudja, a Ryanairrel nem tárgyal egyetlen kormányzati szerv sem.
Az indexnek nyilatkozó Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója ezt megerősítette. Mint mondta: semmilyen támogatást nem fizettek és nem is fizetnek a Ryanairnek, nincs efféle megállapodás. A Légi Marketing Alap (LMA), amiből tavaly mintegy 300 millió forintot költöttek, nem légitársaságok támogatására szolgál.
Így az "új járat" és a "csúcsidőn kívüli járat" kedvezménye is minden légitársaság számára opció, ám ezt a BA minden esetben utólag, az előző év eredményeinek figyelembe vételével számolja el. Ha például az "új repülőjárat" kedvezményével élni kíván egy légitársaság, akkor ahhoz heti háromszori járat és egész éves működés garantálása szükséges. Ha a megállapodást öt évre kötik, akkor a reptér a légitársasággal mindig a teljesítési évet követő évben számol el: ekkor írja le a 100,75, 50, 25, illetve10 százalékos kedvezményeket.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.