Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója csütörtökön azt mondta: megállapodtak amagyar állammal és a ferihegyi reptér üzemeltetőjével, illetve hogy ötgépes bázisuk lesz Budapesten, és a ferihegyi kettes terminálról fognak repülni. Az állításokról az infdex megírta: az ír cégvezető "félrevezetően fogalmazott".
A Ryanair-bejelentés nyomán megindultak a találgatások, hogy milyen szervezet, milyen összegű támogatást fizethet, és milyen jogcímen a fapadosnak. Az NFM-ben azonban kategórikusan azt állították: semmilyen állami támogatásról nem tudnak, a fejlesztési minisztérum úgy tudja, a Ryanairrel nem tárgyal egyetlen kormányzati szerv sem.
Az indexnek nyilatkozó Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója ezt megerősítette. Mint mondta: semmilyen támogatást nem fizettek és nem is fizetnek a Ryanairnek, nincs efféle megállapodás. A Légi Marketing Alap (LMA), amiből tavaly mintegy 300 millió forintot költöttek, nem légitársaságok támogatására szolgál.
Így az "új járat" és a "csúcsidőn kívüli járat" kedvezménye is minden légitársaság számára opció, ám ezt a BA minden esetben utólag, az előző év eredményeinek figyelembe vételével számolja el. Ha például az "új repülőjárat" kedvezményével élni kíván egy légitársaság, akkor ahhoz heti háromszori járat és egész éves működés garantálása szükséges. Ha a megállapodást öt évre kötik, akkor a reptér a légitársasággal mindig a teljesítési évet követő évben számol el: ekkor írja le a 100,75, 50, 25, illetve10 százalékos kedvezményeket.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
A miniszterelnök Digitális Polgári Köröknek küldött heti hírlevelében úgy véli, ha van amerikai álom, van magyar álom is: a saját otthon.
Kipróbáltuk, hogy milyen a gyakorlatban az Opel zászlóshajó kategóriás SUV-ja.
A projekt költsége 46 millió euró volt, teljes egészében az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank finanszírozásában.
A találkozó helyszíne végül Alaszka lesz.