Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
A Budapest Airport (BA) nem adott külön kedvezményeket egyetlen légitársaságnak sem: az új és a csúcsidőn kívüli járatokra szóló reptéri díjas kedvezmények paraméretei nyilvánosak, és minden társaság csak utólag veheti igénybe őket.
A Malév leállása után szűk egy héttel a Budapestről induló korábbi Malév-járatok kapacitásának kétharmadára a Budapest Airportnak (BA) már jeleztek igényt a légitársaságok, ám Hardy Mihány, a BA szóvivője ezzel együtt is azt tartja a legfontosabbnak, hogy kezelni kell az állami légitársaság leállása miatt a reptér forgalmából elvesztett évi másfél milliónyi átszálló utasforgalom okozta helyzetet. "Ehhez teljes mértékben át kell alakítani az üzleti stratégiánkat" - mondta a szóvivő.
Ehhez a BA egyetlen légitársaságnak sem ad külön vagy kizárólagos kedvezményt. Az árak a légikikötő honlapján bárki számára elérhetők. Így az "új járat" és a "csúcsidőn kívüli járat" kedvezménye is minden légitársaság számára opció, ám ezt a BA minden esetben utólag, az előző év eredményeinek figyelembe vételével számolja el. Ha például az "új repülőjárat" kedvezményével élni kíván egy légitársaság, akkor ahhoz heti háromszori járat és egész éves működés garantálása szükséges. Ha a megállapodást öt évre kötik, akkor a reptér a légitársasággal mindig a teljesítési évet követő évben számol el: ekkor írja le a 100,75, 50, 25, illetve10 százalékos kedvezményeket.
"A reptér jobb kihasználása a legfőbb cél" - mondta Hardy Mihály. A jelenlegi helyzet kezelhetőségéhez a kormánytól gyakorlatilag csak azt kérik, hogy tegye minél gördülékenyebbé az átalakítást. Például, hogy az EU-n kívüli területekre, ahová a járatok indításának alapja egy államközi szerződés, segítse valamely más légitársaság bekerülését. Ilyen járatok például a moszkvai, a kijevi, az isztambuli vagy a tel-avivi, melyek összességében a Malév bevételének 5 százalékát jelentették. Valakinek át kell vennie a Malév helyét ezeken a helyeken, és minél hamarabb teheti meg, az államnak is annál jobb - mondta a szóvivő.
A reptér a Malév távoli járatainak kiesésével nagyjából 1,5 millió utast veszíthet, amit a beugró légitársaságok nem tudnak pótolni. A héten már bejelentette az American Airlines, hogy nem indítja el New York-i járatát, mert a Malév nem hordja rá, illetve nem szállítja el Európa-szerte az utasokat, így a járatokat egyelőre nem tudná megtölteni. A Delta Airlines is döntött arról, hogy a szezonban nem indítja újra az október végéig repülő heti négy járatát. A hvg.hu úgy tudja, hogy emellett a Hainan Airlines-nál is fontolgatják a pekingi járatok szüneteltetését, ugyanezen okokból.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Meghosszabbították a BAY Voucher programot – október közepéig lehet pályázni.
Egy év alatt jelentősen romlott Orbán Viktor kormányfői alkalmasságának megítélése, Magyar Péter viszont tömegeket tudott meggyőzni arról, hogy kompetens vezetője lehetne az országnak – derül ki a HVG számára készült Medián-felmérésből. A többség tavaly még Orbánt látta alkalmasabb kormányfőnek, idén viszont már Magyart.
Elmondása szerint megrögzött Bond-rajongó, aki számára a karakter szent terület.
A kocsik hasítanak, de a sztárok csak gügyögnek Brad Pitt Forma-1-es filmjében.
A párt fővárosi frakciója hajlandó részt venni a hétfői közgyűlésen, de kérnek is cserébe.