Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Megindult a Malév felszámolása. 40 napja van a hitelezőknek, hogy bejelentsék, mennyivel tartozik nekik a Malév.
A Fővárosi Bíróság február 14-én elrendelte a Malév Zrt. felszámolását - írja a Gazdaság.hu üzleti hírügynökség. A bíróság a Hitelintézeti Felszámoló Nonprofit Kft.-t jelölte ki felszámolónak. A bíróság a céget megillető moratóriumot 90 nappal meghosszabbította.
A zálogjogosultaknak 40 napjuk van, hogy követeléseiket bejelentsék a felszámolónak. A felszámoló csak azt a bejelentést veszi nyilvántartásba, ami után a követelés 1 százalékát (minimum 5 ezer, maximum 200 ezer forintot) a megadott számlára befizették.
A felszámolási kérelmet a hárommillió forint jegyzett tőkével működő, százhalombattai Bellum 2000 Kft. adta be, és a bíróság úgy döntött, hogy az adóst a további döntésig rendkívüli moratórium illeti meg, azaz a végrehajtások a cég ellen szünetelnek, a biztosítékok nem érvényesíthetőek. Ezt a privilégiumot hosszabbította meg a Fővárosi Bíróság a mostani határozattal 90 nappal.
Még nem lehet tudni, mennyit buknak a hitelezők
A felszámolási eljárásban a kielégítési sorrend a szokásos: először például a munkavállalók juttatásait kell kifizetni, ezt követően a garanciával rendelkező hitelezőket és csak a sor végén a részvényeseket, tulajdoni hányaduk arányában. A Malév kisebbségi, 5 százalékos tulajdonosa a Vnyesekonombank, az orosz hitelintézet korábban finanszírozta is a légitársaságot. A felszámolásban a kielégítés mértékét még nem lehet megmondani, arról csak a tevékenység számviteli lezárása és a felszámolási körbe vonható vagyon felmérése után lehet nyilatkozni - mondta múlt hét pénteken Varga Jenő vagyonfelügyelő.
A Malév összes kötelezettsége február elsején meghaladta a 120 milliárd forintot, beleértve a kisebbségi tulajdonos, az orosz Vnyesekonombank 120 millió euró követelését. A kötelezettségekből összesen 25 millió euró a lejárt szállítói tartozás, ebből a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airportnak 14 millió euróval tartozik a Malév.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.