A végtelen lehetőségek iparága
Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.
Két fideszes képviselő javaslatára bevezetnék Budapest közigazgatási területén a személyforgalmi behajtási díjat – derül ki egy parlament elé került keddi módosítóból. Az indoklás szerint a dugódíj bevezetése a Széll Kálmán-tervből, a 4-es metró támogatási szerződéséből, valamint a közösségi közlekedés finanszírozásáról szóló, kormány és főváros közötti szerződésből következik.
A fővárosi közutak használatáért személy és teherforgalmi behajtási díjat, elmulasztása esetén pótdíjat kell fizetni – áll Bagdy Gábor és György István fideszes parlamenti, egyben fővárosi önkormányzati képviselők javaslatában, melyet az egyes közlekedési tárgyú törvényekhez tegnap terjesztettek be a parlament elé (György városüzemeltetésért felelős alpolgármester is, Tarlós „jobbkeze”.)
A törvénymódosítás felhatalmazza a fővárosi önkormányzatot, hogy a díjszabással és -beszedéssel kapcsolatban rendeletet alkothasson. (A magasabb szintű jogszabályok – törvények – módosítása nélkül az önkormányzatok nem hozhatnának helyi rendeletet a dugódíj mértékének megállapítására.) A személy- és teherforgalmi behajtási díj (népszerűbb nevén: dugódíj) eltérő mértékű lehet területi zónáktól (behajtási övezetek), időszaktól és gépjármű-kategóriától (motorkerékpár, személygépkocsi, tehergépjármű, autóbusz) függően. A díjak kialakításánál a fővárosi önkormányzatnak figyelembe kell venni az egyes zónák forgalmi adatait, környzetei terhelését, az alternatívát jelentő közösségi közlekedési szolgáltatás mennyiségét, a parkolási lehetőségeket, valamint a helyben lakók behajtási övezeten belüli érdekeit.
A dugódíj és a pótdíj a fővárost illeti, beszedésére az önkormányzat közelekdésszervezőt is kijelölhet – itt nyilvánvalóan a Budapesti Közelekedési Központról lehet szó. A módosítás azt is rögzíti, hogy az üzemeltetési költségeken felüli részt a főváros mire fordíthatja: eszerint a „nyereség” csak helyi közösségi közlekedés, parkolás és a kerékpárút-hálózat fejlesztésére fordítható.
A módosító javaslat azt is leírja, hogy minek kell szerepelnie az önkormányzat vonatkozó rendeletében: eszerint a díjfizetési kötelezettség alá eső utakat, a dugódíj mértékét, a késedelmes díjfizetés esetén a megemelt díj, a befizetés elmulasztása esetén a pótdíj mértékét, valamint a kedvezményeket és mentességeket is közölni kell a rendeletben. Ezen kívül azt is, ha az önkormányzat közlekedésszervezőt bíz meg a rendszer működtetésével. A módosító javaslat ezenkívül rendezi a működtetése miatt keletkező adatkezelési igény szabályait. (Magyarán, hogy a díjfizetést ellenőrző szervezet kiktől kérhet, hogyan őrizhet és továbbíthat személyi adatokat, miképp készíthet felvételeket). A törvénymódosítás egyúttal az önkormányzati törvénybe is beágyazza a dugódíjat, mivel a fővárosi önkormányzat feladatai közé emeli be a „személy és teherforgalmi behajtási díj bevezetéséhez és ellenőrzéséhez szükséges rendszer” bevezetését, és a dugódíj és annak pótdíjainak beszedését.
A dugódíj bevezetését a két beterjesztő a négyes metróról szóló uniós szerződéssel, a Széll Kálmán-terv 2.0-val és a kormány-főváros közti megegyezéssel indokolja. (Ez utóbbit a közösségi közlekedés hosszú távú finanszírozása érdekében kötötte Tarlós István, melynek egyik eleme ezek szerint a dugódíj mielőbbi rendszerbe állítása lehetett.
Ha a módosítót elfogadják, akkor a jogszabály a kihirdetéstől számítva 15 napon belül hatályba lép.
A dugódíj ellen egyébként több fideszes képviselő is fellázadt: többek között Pokorni Zoltán, XII. kerületi és Bús Balázs III. kerületi polgármester is tiltakozott a dugódíj ezen formája ellen.
Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.
A sikeres cégfelvásárlás alapja az előre megtervezett finanszírozási háttér. Milyen szempontokat szükséges feltétlenül szem előtt tartani ennek során.
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
Idén is összegyűjtöttük azokat a könyveket, amelyekkel szívesen eltöltenénk a nyarat.
Mindenre gondoltak azok a csalók, akik a videónkban megszólaló áldozatokat átverték.
Az oroszok novemberben vettek célba egy munkácsi elektromos alállomást.
Távozásuk után a közgyűlés határozatképtelenné vált.
Egyre többen teszik fel ezt a kérdést.
Kapu Tibor első magyar űrhajósként léphetett a Nemzetközi Űrállomás fedélzetére.
Várnai László elnézést kért a felpofozott diáktól és a képviselőtársaitól is.