MSZP: hiába a dugódíj, "ugyanaz a rozsdás busz" jár majd

Az MSZP fővárosi képviselőcsoportjának vezetője szerint a behajtási díjra adóként tekint a főváros, amellyel a költségvetési forráskivonást próbálja ellensúlyozni a városvezetés.

  • MTI MTI
MSZP: hiába a dugódíj,

Az úgynevezett dugódíjnak a forgalmat kellene szabályoznia - mondta Horváth Csaba (MSZP) csütörtökön Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatójára reagálva. Kitért arra is, hogy az Európai Unió a négyes metró támogatási szerződésében nem jelölte meg a díj összegét, így a főváros azt akár egy forintban is megállapíthatná.

A szocialista frakcióvezető szerint lelassult a felkészülés, elmaradtak az előfeltételként megszabott beruházások, így 2013-ban megfelelő szakmai alapon nem lehet bevezetni a rendszert. Véleménye szerint a városvezetés adóként akarja használni a behajtási díjat, hogy pótolja "azt a 200 milliárd forintos forráskivonást, amelyet az Orbán-kormány a négyéves ciklusában végrehajt Budapesten".

Az MSZP-s politikus álláspontja szerint a dugódíj bevezetése ellenére "ugyanaz a rozsdás busz" jár majd, a szolgáltatás színvonala nem változik. Horváth Csaba bírálta a főpolgármestert amiatt, hogy a kedd délelőtti egyeztetésre nem hívta meg a dugódíj "kritikusait" és az ellenzéki vezetőket.

Stiller Ákos

A taxisszabályozásról szólva azt mondta: bizonyos alapelvekkel egyetért, de azzal nem, hogy a főváros "diktátumként" hozza a rendeletet.

Tarlós István csütörtökön - miután több kerületi polgármesterrel is egyeztetett - azt mondta, hogy bizonyosan nem Budapest városhatára lesz a behajtási díj zónahatára; jelenleg két behajtási zónahatárt vizsgálnak: az egyik a Hungária körút lenne, a másik egy ehhez képest szűkebb pesti városmag, a budai oldalon a jelenlegi elképzelések szerint a Margit körút vonala lenne a határ.

A városvezető a taxirendelettel kapcsolatban szégyennek nevezte, hogy bizonyos helyeken alvilági módszerekkel harcolnak a piacért, ezért - mint mondta - ezt a helyzetet meg kell oldani.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.