szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Dinamikusan növekszik az alkoholfogyasztás Afrikában. Az egyik legnagyobb helyi szeszipari vállalkozás megugró bevételről és profitról számolt be, emellett pedig több gyártó is komolyan erősít a kontinensen.

A Johnnie Walker whisky gyártói rendkívül elégedettek lehetnek, ha az afrikai eladási statisztikákat kezdik el böngészni. A terméket Kelet-Afrikában forgalmazó East Africa Breweries (EABL) több mint 74 százalékkal több ilyen whiskyt adott el a június 30-ával zárult üzleti évben, mint egy évvel korábban - írja a Financial Times feltörekvő piacokkal foglalkozó blogja, a beyondbrics.

A növekedés a szeszipar minden területén szembeötlő a régóban. Az 50 százalékban az egyik legnagyobb szeszipari konszern, a brit Diageo által birtokolt EABL arról számolt be, hogy míg továbbra is népszerűek a sörök, addig a növekedés 40 százalékért már a röviditalok voltak a felelősek. A régiós eladások 25 százalékát a wkisky és társai adják, így úgy tűnik, hogy Afrika inkább a "keményebb" alkoholok irányába mozdult el, vagy ezzel párhuzamosan célba érnek az EABL reklámkampányai is.

A hét országban működő EABL a legnagyobb növekedést Tanzániában realizálta, ahol 76 százalékkal nőttek az eladásai egy év alatt. A Diageo vállalat bevételeinek 40 százalékát eközben már a feltörekvő piacok generálják. Afrikában 20 százalékkal nőtt egy év alatt a nyereség, míg Európában mindösszesen három százalékkal. A Diageo mellett a többi szeszipari óriás, például a holland Heineken vagy a brit SABMiller is hamarosan terjeszkedésbe kezd az ígéretes profitokkal kecsegtető régióban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!