szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Ha nem állítanák forgalomba a fővárosban a 150 szolgáltatói buszt, a BKV képtelen lenne ellátni a feladatát 2013-ban, mivel mintegy 500 autóbuszt kell kivonni a forgalomból - mondta György István városüzemeltetési főpolgármester-helyettes az InfoRádió Aréna című műsorában kedd este. Arról is beszélt, hogy a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozásában egy 10 milliárd forintos rés van.

A főpolgármester-helyettes az új buszüzemeltetési modell első fecskéjének nevezte a busztender kedden kihirdetett eredményét, jelezve, a 800 milliárd forint értékű elmaradt felújításokat próbálják az új külsős buszok bevonásával megoldani.

Hozzátette, hogy jövőre mintegy 500 autóbuszt kell leselejtezni, így a 150 szolgáltatói busz nélkül gyakorlatilag képtelen lenne szolgáltatni a BKV. Megjegyezte: az új buszok nélkül az 1-es és a 3-as villamosvonal felújítása idején szükséges pótlóbuszokat sem tudnák forgalomba állítani.

György István szólt arról is, hogy a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozása 22 éve megoldatlan, a kormány és a főváros megállapodásának keretei most rajzolódnak ki, ám van egy 10 milliárd forintos rés, amelynek a fedezetét még nem látja. Mint mondta, a kormány várhatóan nem a költségvetésen keresztül rendezi a kérdést, hanem adópolitikával, a források átrendezésével. A főváros idén 30 milliárd forinttal támogatta a BKV-t, jövőre a legjobb esetben is csak ennek a felét fogja tudni előteremteni.

György szerint a jelenlegi szolgáltatási színvonalat fenn kell tartani, veszélyes lenne a teljesítmény csökkentésében gondolkodni.

A Budapesti Közlekedési Központ felügyeletéről szólva úgy vélte: eddig is volt pénzügyi és jogi koordináció a javaslatok előkészítésénél, de a főpolgármesternek joga van további biztosítékokat beemelni azzal, hogy további két helyettese feladatkörébe helyezi a kontrollokat. Szavai szerint nem lát indokot a lemondásra, de fájlalja, hogy lassulnak a folyamatok és kevésbé tud hatékonyan segíteni a munkában. 

A Tarlós Istvánnal közös munkára utalva azt mondta: meg kell tanulni együttműködni vele; vannak nehezebb és vannak könnyebb napok. Hozzátette, hogy a Fidesz-KDNP-frakció és a főpolgármester között "párbeszéd van" az elmúlt két év munkájáról, amely nem tartozik a nyilvánosságra. 

György István arról is beszélt, hogy az új városüzemeltetési modell elképzelése a mai napig megállja a helyét, de tart attól, hogy megtörik a lendület a program végrehajtásában. Megítélése szerint vannak szakmai viták, amelyeket újra le kell folytatni, például a BKV átszervezése, a kötöttpályás és a buszágazat szétválasztása ügyében, de meggyőződése, hogy elkerülhetetlen a vállalat megreformálása.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!