szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A privátbanki piac korlátozott növekedési potenciálja miatt az alacsony penetrációjú prémiumbanki piacon lehetnek nagy növekedési lehetőségek az elkövetkező években, nem véletlen, hogy a bankok is ezen a téren erősítenek. A bankok körében végzett felmérés szerint ez a prémium ügyfélkör jellemzően 5-50 millió forintos megtakarítással rendelkezik, a pénzintézetek számára a potenciálisan megszólítható kör több százezerre tehető.

"Becslések alapján az látszik, hogy a magyar háztartások 17 ezer milliárd forintos nettó pénzügyi vagyona, valamint a nálunk hagyományosan magas részarányt képviselő ingatlanvagyon kétharmada a lakosság leggazdagabb 10 százalékánál található. A legvagyonosabb 10 százalékon belül is éles eltérések vannak, hiszen itt találjuk a több milliárd forinttal, és a néhány százezer forintos vagyonnal rendelkező embereket is" – mondta Szabics Zsolt, a Portfolio.hu elemzője. "A megtakarítási potenciált nézve a bankok ezeket az ügyfeleket szólíthatják meg megtakarítási termékeikkel és szolgáltatásaikkal" – tette hozzá a szakértő.

Harc a vagyonosabb ügyfelekért

Mivel a privátbanki szolgáltatás iránt érdeklődő ügyfelek jelentős része már legalább egy privátbanki számlával rendelkezik, illetve a gazdasági környezet sem segíti az új vagyonok keletkezését, ez az érett piac relatív alacsony szintű organikus növekedést kínál, természetes volt, hogy a jóval alacsonyabb penetrációjú prémium piac felé mozdul a szereplők jelentős része. A privátbanki alternatív szolgáltatók eddig nem jártak sikerrel, többen fel is adták. A prémium banki tortából – mivel többet tudnak elérni a ma még alapvetően a normál fióki kezelésben lévő ügyfelek közül – várhatóan valamivel nagyobb szeletet tudnak kihasítani.

"A nagy hálózattal bíró bankok és biztosítók vannak előnyben a többiekkel szemben a belső potenciál miatt. Az integrált szolgáltatások magas száma miatt a bankszektor az eleve elrendelt nyertese ennek a csatának, ebből csak akkor jöhet ki rosszul, ha nem szentel megfelelő figyelmet a befektetés oldali termék és IT fejlesztésre, illetve az ügyfél igények teljes körű feltérképezésére" – hangsúlyozta Kállay András, az Erste Private Banking igazgatója.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!