Karácsonykor került mélypontra a német fogyasztói hangulat

Több mint egy éve nem volt ilyen alacsony a január várakozásokat tükröző fogyasztói hangulatmutató - derült ki a GfK kétezer fogyasztó megkérdezésével készült kutatásából.

  • MTI MTI
Karácsonykor került mélypontra a német fogyasztói hangulat

A német fogyasztói hangulat januári várakozásokat tükröző mutatója a negyedik egymást követő hónapban csökkent, több mint egy éve a legalacsonyabb szintre esett - közölte a GfK piackutató pénteken.

Az index 5,6 pontra gyengült a decemberi 5,8 pontról. A Reuters által megkérdezett elemzők 5,9 pontot vártak januárra.

A januári gazdasági várakozásokat tükröző mutató a decemberi mínusz 14,6 pontról mínusz 17,9 pontra romlott.

A bevételi kilátásokat tükröző index 17,8 pontról 21,2 pontra javult. A vásárlási hajlandóság mutatója 29,4 pontról 20,1  pontra esett.

A GfK mintegy 2 ezer fogyasztó megkérdezésével készíti havi felmérését.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.