Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A Népszabadság szerint újabb államosítás lehetősége foglalkoztatja a kormányt: a kanadai-német Bombardier vasúti járműjavítójából csinálnának nemzeti vállalkozást Dunakeszin.
A Népszabadság úgy tudja, a MÁV és a dolgozók kisebbségi üzletrészeit a beavatkozás nem érintené, a korábbi szerződéseit éppen kifuttató, az évet érdemi új megrendelés nélkül kezdő, veszteséges cégnek azonban az állami kivásárlás lehetőséget adhat a túlélésre. Vagy legalábbis arra, hogy a napokban elfogadott üzleti tervét részben teljesíteni tudja, és munkavállalói többségét az idén ne kelljen elküldenie.
Az "alapozáson" a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő már hónapok óta dolgozik, és ha minden jól megy, megszerezhetik a Bombardier MÁV Kft. 65 százalékos üzletrészét a Bombardier Transportation AG-től - olvasható a napilap pénteki számában.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Van lelkifurdalásom, lehettem volna vagányabb vagy harciasabb, de évekig tudomásul vettük, hogy az MNB alapítványait és ingatlanfejlesztéseit nem ellenőrizhetjük – ismeri el Nyikos László felügyelőbizottsági tag.
Sikerült megállapodniuk a találkozó helyszínéről is.