Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A világ legforgalmasabb repülőterei nem a nyugati országokban találhatóak majd meg, hanem Törökországban, Kínában és az Egyesült Arab Emirátusokban. Rengeteg kifutópálya, gigantikus számok.
Százmillió feletti utasszámok, több tíz milliárd dolláros bővítésekkel, építéssel. A világ legnagyobb repterei az évtized végére már korántsem főként a nyugati országokban lesznek megtalálhatóak, hanem Ázsia és a Közel-Kelet is rohamosan felzárkózik ezen államok mellé. A Bloomberg videójában összeszedték, hogy 2017-2025-re melyek lesznek a világ legforgalmasabb repterei.
A sort a törökországi Isztambul nyitja egy teljesen új reptérrel, mivel a 15 milliós várost kiszolgáló két jelenlegi légikikötő számára korlátozott a bővülés lehetősége. A 9,5 milliárd dollárért 2017-re felépülni ígért új repülőtér évi 150 millió utast fogadna.
Pekingben is új repülőtér építését határozták el, mivel a jelenlegi légikikötő lassan eléri teljes kapacitását. A kínaiak 2018-ra építenék fel az évi 130 millió utas kiszolgálására képes új repteret 11,2 milliárd dollárért. A kínaiak és a törökök mellett a legambíciózusabb tervvel az Egyesült Arab Emírségek, pontosabb Dubai állt elő. Az arab ország egy már létező repülőteret, az Al Maktoum légikikötőt fejlesztené fel 2025-re évi 160 millió utas fogadására. A projektre az emírség 82 milliárd dollárt költene, de ebben benne van a cargo szegmensbe történő jelentős befektetés is.
A három gigantikus terv mindegyike letaszítaná a trónról az utasforgalom tekintetében jelenleg első atlantai Hartsfield-Jackson repülőteret, ahol 2011-ben több mint 90 millió utas fordult meg.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Akár nyáron, akár télen fogadják el a költségvetést, az abban leírt számokat szinte heti rendszerességgel írják át, és a fontos gazdasági előrejelzéseket is csak néha-néha sikerül eltalálni. Már most, az év felénél látszik, hogy így lesz ez 2025-ben is.
Mi történhetett valójában a BTR-ekkel?
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Sok tekintélyelvű politikus régi, jól ismert módszere a kisebbségek kirekesztése, ám ez recept Magyarországon immár beleütközött a saját korlátaiba.
A kormányoldal megpróbál egy olyan narratívát költeni a szombati tüntetésről, amelyben logikai gubanc van.