Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Akár 300 km/h sebességre is képes lenne az a vonat, melynek pályáját Budapest és Belgrád között építenék meg a kínaiak. A kínaiak nagyon lelkesek, az ügyről már Szijjártó Péter is tárgyalt.
Jelentősen lerövidülhetne a magyar és a szerb főváros közötti vasúti menetidő. Míg a 400 kilométeres Budapest-Belgrád távot a vonatok most 8 óra alatt küzdik le a pálya rossz állapota miatt, a kínaiak szuperexpresszével ez töredékére csökkenhetne - írja az Origo. A Belgrád és Budapest közötti vasúti pálya korszerűsítése, átépítése már 1992-ben felmerült, akkor azonban a délszláv háború megakasztotta a folyamatot. A szerb közlekedési minisztérium ugyanakkor most azt közölte, hogy a kínaiak érdeklődést mutatnak a projekt iránt, készek lennének finanszírozni a felújítást, ha az a három ország - Szerbia, Magyarország és Kína - közös projektje lenne.
A külügyi és közgazdasági államtitkár decemberben értesült az ötletről. Szijjártó Péter, aki a magyar-szerb gazdasági vegyesbizottság elnöke is, abban állapodott meg társelnökével, hogy elkezdik a fővárosok közötti vonal felújításának tervezését és megnézik, hogyan lehetne ahhoz igénybe venni a kínai miniszterelnök által javasolt 10 milliárd dolláros közép-európai fejlesztési alapot.
A szerb közlekedési minisztérium szerint rentábilis lenne a projekt, mivel a két ország között folyamatosan nő a személy-, áru és tőkeforgalom. A minisztérium közlése szerint a mai adatok alapján okkal feltételezhető, hogy ha javulna az infrastruktúra minősége és nőne a sebessége, a mainál sokkal intenzívebb forgalom zajlana.
"A tervek legérdekesebb része a szuperexpressz közlekedésére is alkalmas pálya megépítése. Belgrádban a kínaiakra hivatkozva azt mondták: érdemes lenne megvizsgálni a lehetőséget, hogy a két város között olyan vasúti összeköttetés épüljön, amelyen a vonatok akár óránként 300 kilométernél is gyorsabban közlekedhetnének" - írja az Origo. A kínaiak szerint a megépítésnek nincs akadálya, mivel a vágányokat sík terepen, ideális természeti környezetben lehetne megépíteni. Állítólag készek lennének a legmodernebb gyorsvasúti technológiájukat is átadni, és a beruházáshoz kétmilliárd eurós hitelt is nyújtani.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.