Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Több sört ittak tavaly a magyarok, mint az azt megelőző évben, ugyanakkor egyre inkább az olcsó termékeket tették bele a bevásárlókocsiba.
Nőtt tavaly a magyarországi söreladás, igaz, hogy csak 1,26 százalékkal, így meghaladta a 6,3 millió hektolitert, az egy főre jutó fogyasztás így 63 liter volt, derül ki a Magyar Sörgyártók Szövetsége 2012-es éves jelentéséből.
Tavaly a magyar söripar összesen 65 milliárd forintnyi adóbevételt fizetett be az államnak, közvetlenül több mint 1600, közvetve pedig 25 ezer embernek adtak munkát. A három tagvállalatnál - Dreher, Heineken, Borsodi - foglalkoztatottak létszáma 2005 óta, a 2008-as év kivételével folyamatosan csökkent (2008-ban 1 százalékos növekedés történt). Hosszú időn át az értékesítés csökkenése a foglalkoztatás csökkenéséhez vezetett. 2012-ben a közvetlen foglalkoztatottak létszáma 5,5 százalékkal volt alacsonyabb, mint 2011-ben.
A fogyasztás szerkezetére kitérve a jelentés megállapítja, hogy leginkább a szuper prémium és a középkategóriás márkák értékesítése csökkent az elmúlt évben. A prémium és az alsó kategóriás sörök értékesítése 2012-ben enyhén növekedni tudott - az alsó kategória növekedés meghaladja a 9 százalékot -, de az utóbbi kategóriát kivéve mindegyik termékcsoport értékesítési eredménye elmaradt a 2005. évi számoktól.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
15–9-re nyertek a mieink.