Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"681629f7-4bc6-4102-8345-c4f517e44b63","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"2023-hoz képest közel harmadával esett vissza a lakásépítések száma. Az engedélyezett lakásépítések száma is kisebb volt, mint az előző évben.","shortLead":"2023-hoz képest közel harmadával esett vissza a lakásépítések száma. Az engedélyezett lakásépítések száma is kisebb...","id":"20250220_Kozel-egy-evtizede-nem-epult-olyan-keves-lakas-mint-tavaly","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/681629f7-4bc6-4102-8345-c4f517e44b63.jpg","index":0,"item":"81e85294-d34c-4268-88a9-c8fee12e3b38","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250220_Kozel-egy-evtizede-nem-epult-olyan-keves-lakas-mint-tavaly","timestamp":"2025. február. 20. 08:40","title":"Közel egy évtizede nem épült olyan kevés lakás, mint tavaly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"92635cae-9a3b-4fa6-9b86-f03774f4c3f2","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az egykori alelnök nem most dolgozik együtt először a CAA ügynökséggel, a szenátori kampánya alatt szintén ők képviselték.","shortLead":"Az egykori alelnök nem most dolgozik együtt először a CAA ügynökséggel, a szenátori kampánya alatt szintén ők...","id":"20250221_Kamala-Harris-Joe-Biden-CAA-egyuttmukodes-kepviselet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/92635cae-9a3b-4fa6-9b86-f03774f4c3f2.jpg","index":0,"item":"39233659-c14f-423e-88b8-25420791163b","keywords":null,"link":"/elet/20250221_Kamala-Harris-Joe-Biden-CAA-egyuttmukodes-kepviselet","timestamp":"2025. február. 21. 13:17","title":"Kamala Harris követi Joe Bident a művészeti ügynökséghez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc8a7aba-8b6d-4448-811d-aa399b34945e","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az orosz elnök az orosz sajtónak beszélt a Trumppal folytatott telefonhívása és a “béketárgyalások” alakulásának részleteiről.","shortLead":"Az orosz elnök az orosz sajtónak beszélt a Trumppal folytatott telefonhívása és a “béketárgyalások”...","id":"20250219_Putyin-Trump-azt-hitte-hogy-gyorsan-le-lehet-zarni-a-haborut-de-felvilagositottam-hogy-ez-nehezebb-ennel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc8a7aba-8b6d-4448-811d-aa399b34945e.jpg","index":0,"item":"af22f71f-439f-4826-8a61-b059fabf4471","keywords":null,"link":"/vilag/20250219_Putyin-Trump-azt-hitte-hogy-gyorsan-le-lehet-zarni-a-haborut-de-felvilagositottam-hogy-ez-nehezebb-ennel","timestamp":"2025. február. 19. 16:48","title":"Putyin: Trump azt hitte, hogy gyorsan le lehet zárni a háborút, de felvilágosítottam, hogy ez ennél nehezebb","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eb915d0d-871f-4386-83ea-9c4e8f707885","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A volt miniszter tavaly év végén állt fel a 4iG felügyelőbizottságából.","shortLead":"A volt miniszter tavaly év végén állt fel a 4iG felügyelőbizottságából.","id":"20250220_hvg-cegvilag-Fellegiek-novekedesi-fazisban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eb915d0d-871f-4386-83ea-9c4e8f707885.jpg","index":0,"item":"053e0180-64f8-4229-bc5f-500125d98e3c","keywords":null,"link":"/360/20250220_hvg-cegvilag-Fellegiek-novekedesi-fazisban","timestamp":"2025. február. 20. 12:15","title":"Fellegi Tamás Dubajban, fia Magyarországon építi a bizniszt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8348514-f1d4-49db-b8ef-0dfeb4df4dfb","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Bár a kormány korábban azt állította, hogy kikötőt vásárolt 2019-ben Triesztben, valójában még csak most kezdik építeni a létesítményt, 50 ezer köbméteres feltöltéssel indul a munka. Ettől várják, hogy jobban tudunk exportálni, majd valamikor 2028-ban.","shortLead":"Bár a kormány korábban azt állította, hogy kikötőt vásárolt 2019-ben Triesztben, valójában még csak most kezdik építeni...","id":"20250221_trieszt-magyar-kikoto-epitese-export-ingatlan-magyar-levente-allamtitkar-kkm","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8348514-f1d4-49db-b8ef-0dfeb4df4dfb.jpg","index":0,"item":"3989a04d-2a10-451b-a290-a0bb6b475c6f","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250221_trieszt-magyar-kikoto-epitese-export-ingatlan-magyar-levente-allamtitkar-kkm","timestamp":"2025. február. 21. 08:18","title":"Öt év után elkezdték felépíteni a kikötőt, amit Magyarország vásárolt Triesztben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4dd9d544-7b01-4c7f-a33e-8db634d493e5","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A plugin hibrid hajtásláncú vadonatúj Opel Grandland a gyakorlatban bizonyította, hogy milyen komoly hatótávval bír.","shortLead":"A plugin hibrid hajtásláncú vadonatúj Opel Grandland a gyakorlatban bizonyította, hogy milyen komoly hatótávval bír.","id":"20250221_bizonyitek-nem-igeret-1115-kilometert-tud-egy-toltessel-a-legujabb-opel-grandland","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4dd9d544-7b01-4c7f-a33e-8db634d493e5.jpg","index":0,"item":"b27d17dd-d841-43a0-8d50-adbaf382456e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250221_bizonyitek-nem-igeret-1115-kilometert-tud-egy-toltessel-a-legujabb-opel-grandland","timestamp":"2025. február. 21. 06:41","title":"Bizonyíték, nem ígéret: 1115 kilométert tud egy töltéssel a legújabb Opel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Egy kamion felborult az úttesten.","shortLead":"Egy kamion felborult az úttesten.","id":"20250219_baleset-m1-sztrada-lezaras-obarok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d.jpg","index":0,"item":"627d3ddb-43ac-484f-850c-69fdac5b478f","keywords":null,"link":"/itthon/20250219_baleset-m1-sztrada-lezaras-obarok","timestamp":"2025. február. 19. 20:28","title":"Baleset miatt zárták le az M1-es sztrádát Óbaroknál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c10c39a3-b899-47e9-a78b-4f8954b25bc5","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A négy áldozat egy anya és két kisgyermeke és egy 83 éves békeaktivista.","shortLead":"A négy áldozat egy anya és két kisgyermeke és egy 83 éves békeaktivista.","id":"20250220_Atadta-negy-izraeli-tusz-holttestet-a-Hamasz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c10c39a3-b899-47e9-a78b-4f8954b25bc5.jpg","index":0,"item":"1fa371e4-40c5-460d-bb2a-2c090e5c777d","keywords":null,"link":"/vilag/20250220_Atadta-negy-izraeli-tusz-holttestet-a-Hamasz","timestamp":"2025. február. 20. 09:17","title":"Átadta négy izraeli túsz holttestét a Hamász","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Continental: a dolgozóink a cég érdekében pályáztak
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
A Continental közleményben utasította vissza "a sajtó egyoldalú hisztériakeltését" a dohánygyárhoz köthető trafiknyertesekkel kapcsolatban. A közlemény azonban a sajtó egyetlen megállapítását sem cáfolja, sőt közvetetten alátámasztja azokat. A Contintental szerint dolgozói központi szervezés nélkül, de a dohánygyár érdekében indultak a trafikpályázaton.
A Continental Dohányipari Zrt. már meg sem lepődik azon, hogy az elmúlt napokban több olyan cikk is megjelent a sajtóban, amelyik a magyar tulajdonú dohánygyárhoz "köthető" dohánykoncessziós nyertesekről ír – "természetesen" más dohányipari szereplőhöz köthető trafikosokról egyetlen szó sem esett eddig – írta a dohánygyár szerdán kiadott közleményében.
A hvg.hu kedden számolt be arról, hogy Baján egyetlen lakásba a napokban 25 olyan céget jegyeznek be, amelyek több mint 90 dohányboltot irányíthatnak majd. A cégek mindegyike bel- és kültagjaikon keresztül szoros kapcsolatba hozható a Continentallal, valamint terjesztő és forgalmazó cégével, a Tabán Trafik Zrt.-vel. A dohánygyár közleményében egyetlen ezzel kapcsolatos megállapítást sem cáfol, inkább alátámasztja a témáról írtakat.
Központi szervezés nélkül a Continentalért
A Continental közleményében kifejti, hogy „nem kíván ujjal mutogatni azokra a pályázókra, akik multinacionális cégekhez köthetőek, és nyertek is a dohánykoncessziós pályázaton, de felhívja a figyelmet arra, hogy szép számmal vannak ilyenek is”. A közlemény szerint a multinacionális gyártók aktívan (a sajtó támadásaitól nem zavartatva) szervezik is a nyertes trafikosokat – a saját hasznukra. Ezért a dohánygyár visszautasítja „a sajtó egyoldalú hisztériakeltését a magyar dohánygyárhoz vélt vagy valós kötődéssel rendelkező személyekkel kapcsolatban”.
Keressük a multinacionális cégekhez köthető trafiknyerteseket!
Ha tud ilyen személyekről, illetve olyan csoportba szerveződő, leendő trafikosokból álló betéti társaságokról, amelyek kimutatható kapcsolatban állnak valamelyik multinacionális dohánygyárral - tehát a Philip Morris-szal, vagy a British American Tobaccoval (BAT) -, kérjük, írja meg az onlinegazdasag@hvg.hu címre.
Arra külön is felhívja a figyelmet, hogy érthetetlen, „miért kell ’óriási szenzációként’ tálalni azt a tényt, hogy számos – ahogy a sajtó fogalmaz – a ’céghez köthető’ személy is nyert a pályázaton”. A gyár azzal védekezik, hogy tulajdonosai többször nyilvánosan kiálltak a trafiktörvény mellett, és nyilatkoztak arról is, hogy „javasolják mindenkinek – beleértve a munkatársakat, családtagjaikat, barátaikat is –, hogy minél nagyobb számban pályázzanak erre a lehetőségre”.
"Ezt a munkatársak egyébként minden ’központi szervezés’ nélkül is megtették, mivel az elmúlt 8-10 évben folyamatosan, a mindennapi munkájuk során tapasztalták azt, hogy egyre-másra szorulunk ki a dohánytermékek értékesítési helyeiről (és ezáltal saját munkájuk, megélhetésük került veszélybe)” – áll a közleményben. Vagyis maga a dohánygyár is úgy látja, hogy a Continental érdekeit képviselve indultak a dolgozók a pályázaton.
A közlemény kitér a Continental háttérbe szorulásának okára is. Eszerint „a nagy dohányipari multinacionális cégek folyamatosan olyan (összehangolt) tisztességtelen gyakorlatot folytattak, hogy ők biztosították a cigarettapolcot az értékesítési helyeken, a polc kihelyezéséért további igen jelentős (milliós) éves díjat fizettek, és cserébe azt kérték, vagy elvárták a kereskedőktől, hogy az általuk jóvá nem hagyott gyártó termékét nem helyezhetik ki az üzletekben (legfeljebb a 'pult alól' árulhatták azokat)” – írja a dohánygyár. A Continental szerint felvetődik a kérdés, hogy „a sajtó erről miért nem ír akkor, amikor a Continental Zrt. pozícióinak vélt javulásával harsogja tele a magyar közvéleményt? Miért nem tárja fel részletesen az előzményeket is?” Emellett kifejezi azt a reményét, hogy „ezt, a versenyt súlyosan korlátozó, szinte elnyomó és ezáltal magyarországi munkahelyeket veszélyeztető rendszert a trafiktörvény valóban megszünteti".
Csak csöndben dolgozik
A közlemény további részében a dohánygyár megfeddi a sajtót, hogy arról bezzeg „senki nem beszél, hogy a trafiktörvénynek milyen jelentősége lehet a dohányzás visszaszorításában, mert ez nem ’címlap sztori’”. Ehelyett a sajtónak a cég szerint érdekesebb egy körülbelül 6 százalékos piaci részesedéssel bíró magyar cég, „amely ’megrengetni’ készül a dohánypiacot és mellesleg hódmezővásárhelyi”.
A közlemény hozzáteszi, hogy a cégcsoport több, mint 500 családnak biztosít jelenleg megélhetést, és a Magyarországon működő dohányipari cégek közül az egyetlen, amelyik nyereségesen termel, és nyereségadót is fizet hazánkban. „Szemben multinacionális versenytársaival, a Continental Zrt. nem fenyegeti Magyarországot beruházásai leállításával, nem zárta be magyarországi gyárait, nem szippantja ki hazánkból a nyereséget, hanem ’csöndben dolgozik’, termel és beruház. Mi nem érünk el Brüsszelig sem, ahol ma már köztudomású tény, hogy a multinacionális cégek írják, illetve döntően befolyásolják az uniós dohányipari jogszabályokat (elég lenne csak a most folyó új uniós szabályokról folyó egyeztetések kulisszái mögé nézni)” – írja a Continental, és úgy véli, ha a sajtó abban is érdekelt lenne, hogy ezt is "leleplezze", akkor talán nem lenne ennyire egyoldalú a kép, és felháborítónak tartja, hogy ezek után nekik rója fel a sajtó, hogy véleményezhették (egyébként a multinacionális cégekkel együtt) a trafiktörvényt.
A dohánygyár szerint a sajtó egy része „akarva-akaratlanul is azokat a dohányipari cégeket támogatja, amelyek a világ top 500 legnyereségesebb vállalkozásaiban szerepelnek, és érdekes módon csak Magyarországon dolgoznak veszteségesen”. Ezek a cégek a Continental szerint a jelenlegi helyzet fenntartásában érdekeltek, mindenáron el akarják kerülni a tisztességes versenyt lehetővé tevő trafikrendszer bevezetését, és ehhez minden eszközt bevetnek annak érdekében, hogy a közvéleményben az a kép alakuljon ki, hogy a trafiktörvény csak a Continentalnak kedvez.