Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Már csak három uniós tagállamot hagy le Magyarország a gazdasági fejlettségi rangsorban, derül ki az Eurostat friss statisztikáiból. Románia és Bulgária egyhamar nem biztos, hogy megelőz minket, de Lettország növekedési üteme jelentősen meghaladja a magyarét, így hamarosan már csak a két balkáni uniós tagállam marad mögöttünk. Illetve a júliusban csatlakozó Horvátország.
Már csak három uniós tagállamot hagy le Magyarország a gazdasági fejlettségi rangsorban, derül ki az Eurostat szerdán publikált adataiból. Hazánk az EU27-ek gazdasági fejlettségének 66 százalékán áll, csak három ország – Lettország, Románia és Bulgária – marad mögöttünk a listán. Lengyelország épp tavaly zárkózott fel a magyarral megegyező szintre.
A statisztikákból kitűnik, hogy régiónkból Szlovénia, Csehország és Szlovákia is jelentősen fejlettebb hazánknál, a balti tagállamok az utóbbi évek komoly gazdasági visszaesését képesek voltak kiheverni. Észtország és Litvánia mellé pedig Lettország is hamar felzárkózhat, mivel ott 3,8 százalékkal nőhet idén a GDP, ez pedig a leggyorsabb ütem lehet 2013-ban az EU-ban.
A válság sújtotta déli tagállamok eközben komolyan visszaestek. Görögország tavaly még az uniós átlag 82, Olaszország 101, Portugália pedig 77 százalékán állt. A július 1-jén csatlakozó Horvátország az EU27-ek átlagának 61 százalékán áll, ám délnyugati szomszédunknál a tavalyi év után idénre is recesszió lehet, így nem valószínű, hogy 2013-ban a horvátok lehagynának minket.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.