Milyen juttatások adhatók a munkavállalóknak a nyári pihenés finanszírozására?
Számos adómentesen vagy kedvezményesen biztosítható juttatási forma közül lehet választani.
Távozik Bakó Attila vezérigazgató és Horváth Róbert üzemeltetési igazgató az Állami Autópálya Kezelő Zrt. éléről, menesztésük mögött a botrányos útdíjrendszer állhat – írja hétfői cikkében az Index.hu.
Az autópálya-kezelő hivatalosan is megerősítette, hogy távozott két vezetője, Bakó Attila vezérigazgató és Horváth Róbert üzemeltetési igazgató – írja az Index.hu. A két vezető munkaviszonyáról a tulajdonos, a Magyar Fejlesztési Bank döntött. Az Index.hu úgy tudja, hogy a kirúgás mögött az elektronikus útdíj indulása körüli botrányok húzódnak.
A használatarányos (avagy elektronikus) útdíjrendszer július 1-jén indult, de az indulást követően az informatikai rendszer leállt. Az első hivatalos magyarázatok szerint internetes támadás állt a háttérben, ám az Index megtudta, hogy ez nem igaz, az oldalt azért kapcsolták le az üzemeltetők, hogy ki tudják javítani a hibákat. A kapkodva elkészített rendszer tesztelésére ugyanis azt megelőzően nem maradt idő.
A fuvarozók az első napok tapasztalatai alapján az e-útdíjrendszer leállítását javasolták, amely szerintük a félremérések miatt több százmilliós kárt okozott nekik.
Az útdíjat a 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű tehergépkocsik után kell megfizetni az autópályákon, autóutakon és a főutakon. Az útdíjtender gyorsított eljárásban lezavart közbeszerzési eljárása eredetileg nem hozott eredményt, miután a tendergyőztes Getronics januárban visszalépett a szerződés aláírásától. Miután a miniszterelnök kifakadt, felelőssé téve a multikat a pályázat elbukásáért, bejelentették, hogy többet nem szórakoznak nyílt közbeszerzéssel, hanem meghívásos eljárás keretében rábízták a feladatot a korábban alvállalkozóként képbe került, 29 főt foglalkoztató i-Cell Kft.-re.
MFB: közös megegyezés történt, és nem az e-útdíj miatt
Közös megegyezéssel távozott posztjáról Bakó Attila, az Állami Autópálya Kezelő vezérigazgatója és Horváth Róbert, a társaság üzemeltetési igazgatója – ezt közölte hétfő délután a tulajdonos Magyar Fejlesztési Bank, amely cáfolta, hogy a két vezetőt "az e-útdíj-rendszer körüli botrányok" miatt menesztették.
Az MFB szerint az ÁAK vezetőinek távozása és az útdíj rendszer bevezetése között nincs összefüggés, a szakemberek más területen kapnak komoly szakmai tapasztalatot igénylő feladatokat. Az e-útdíj rendszer sikeres bevezetése Bakó Attila és Horváth Róbert áldozatos munkájának is köszönhető – állítják.
A tájékoztatás szerint a Magyar Közút és az Állami Autópálya Kezelő strukturális változásokon megy keresztül, melynek megfelelően új menedzsment jön létre, és erről később tájékoztatnak majd.
Számos adómentesen vagy kedvezményesen biztosítható juttatási forma közül lehet választani.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Figyelembe kell venni azokat a feltételeket, amelyekkel mind a kiküldött, mind a társaság megfelel az adózási és számviteli előírásoknak, a rendeltetésszerű joggyakorlás elvéből következő elvárásoknak.
A munkaerőpiac komolyabb megrázkódtatás nélkül nem képes nélkülözni több százezer munkavállalót, a költségvetést pedig százmilliárd forintokkal terhelné, ha a férfiak is nyugdíjba mehetnének korhatár előtt, 40 év jogviszonnyal, ahogy azt Magyar Péter tervezi. Ma is sok nő és férfi dolgozik nyugdíj mellett, 65 éves kora fölött, jóval többen, mint 2010-ben.
A panel egy zebrára esett. Sérülés nem történt.