EUDR: szinte mindenkit érint, mégis csak kevesen készültek fel rá
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Az Egyesült Államokban működő dollárboltok népszerűségét megirigyelve Európában is egyre több gyártó dob piacra 1 eurós termékeket. Illetve egyre több étterem és szolgáltató is meglátta ebben a fantáziát.
Az Egyesült Államokban működő dollárboltok népszerűségét megirigyelve Európában is egyre több gyártó dob piacra 1 eurós termékeket - írja a Wall Street Journal. Illetve egyre több étterem és szolgáltató is meglátta ebben a fantáziát.
Az utóbbi hónapokban az Unilever, a McDonald's, a Starbucks és a Danone is beszállt a gyenge európai kiskereskedelmet felpörgetni szándékozó 1 eurós termékküzdelembe. Az Unilever európai vezetője szerint 120 millió európai van az alacsony jövedelmű kategóriában, akiknek elérhető áron kell biztosítaniuk termékeiket.
Az 1 eurós ár egy "mágikus szám", a gyártók igyekeznek ebbe a kategóriába beleférni, ennek érdekében pedig sokszor csökkentik termékeik méretét, illetve súlyát is. Európában az "egydolláros" üzletlánc prototípusa az Egyesült Királyságban indult el még 1990-ben, az egy fontért termékeket kínáló Poundlandnek ma már 450 boltja van, az igazi bővülés ugyanakkor az utóbbi években következett be. A szigetország után Németországban is gombamód szaporodásnak indultak a hasonló boltok, a TEDi nevű láncnak ma már 1300 egysége van, Ausztriába és Szlovéniába is terjeszkedik a német vállalat.
Az 1 eurós hullámra az éttermek, kávézók is igyekeznek felülni. A Strabucks idén tavasszal kezdett el bizonyos termékeket árulni 1 euróért, a McDonald's pedig Németországban, Olaszországban és Spanyolországban vezetett be ugyanilyen áru termékeket. Egy spanyol étteremlánc, a 100 Montaditos 2008-ban vezette be Euromania névre hallgató akcióját, mellyel szerdánként egy euróért lehetett étkezni az éttermekben. Mára már vasárnapra is kiterjesztették az akciót és hat év alatt 112-ről 250-re növelték üzleteik számát Spanyolországban, külföldön pedig 100 egységet nyitnának.
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Mit tartalmaz az ajánlás? Mely cégekre vonatkozik? Hogyan védi a vállalkozásokat?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Elindult a Gigabit Magyarország program. Változtak a Nemzeti Bajnokok – Zöld és digitális átállást célzó egyműveletes kombinált Hitelprogram feltételei.
„Nagyon nehéz ide bekerülni, de még nehezebb elérni, hogy itt is maradj” – mondja a válogatottról Szoboszlai Dominik, aki a HVG-nek adott portréinterjúban beszélt a kislánya születéséről, a Liverpoolról, a vb-selejtezős esélyekről, és élete legnehezebb döntéséről is.
Felháborította a szakmai szervezetet az egészségügyi államtitkár szereplése a Harcosok órája podcastban.
Vasárnap óta tűzgyújtási tilalom van életben az egész ország területén.
A tűz átterjedt az egyik épület homlokzatára is.
A politikus úgy értesült, a birtokon ukrán vendégmunkások végezték a felújítást.