Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az Egyesült Államokban működő dollárboltok népszerűségét megirigyelve Európában is egyre több gyártó dob piacra 1 eurós termékeket. Illetve egyre több étterem és szolgáltató is meglátta ebben a fantáziát.
Az Egyesült Államokban működő dollárboltok népszerűségét megirigyelve Európában is egyre több gyártó dob piacra 1 eurós termékeket - írja a Wall Street Journal. Illetve egyre több étterem és szolgáltató is meglátta ebben a fantáziát.
Az utóbbi hónapokban az Unilever, a McDonald's, a Starbucks és a Danone is beszállt a gyenge európai kiskereskedelmet felpörgetni szándékozó 1 eurós termékküzdelembe. Az Unilever európai vezetője szerint 120 millió európai van az alacsony jövedelmű kategóriában, akiknek elérhető áron kell biztosítaniuk termékeiket.
Az 1 eurós ár egy "mágikus szám", a gyártók igyekeznek ebbe a kategóriába beleférni, ennek érdekében pedig sokszor csökkentik termékeik méretét, illetve súlyát is. Európában az "egydolláros" üzletlánc prototípusa az Egyesült Királyságban indult el még 1990-ben, az egy fontért termékeket kínáló Poundlandnek ma már 450 boltja van, az igazi bővülés ugyanakkor az utóbbi években következett be. A szigetország után Németországban is gombamód szaporodásnak indultak a hasonló boltok, a TEDi nevű láncnak ma már 1300 egysége van, Ausztriába és Szlovéniába is terjeszkedik a német vállalat.
Az 1 eurós hullámra az éttermek, kávézók is igyekeznek felülni. A Strabucks idén tavasszal kezdett el bizonyos termékeket árulni 1 euróért, a McDonald's pedig Németországban, Olaszországban és Spanyolországban vezetett be ugyanilyen áru termékeket. Egy spanyol étteremlánc, a 100 Montaditos 2008-ban vezette be Euromania névre hallgató akcióját, mellyel szerdánként egy euróért lehetett étkezni az éttermekben. Mára már vasárnapra is kiterjesztették az akciót és hat év alatt 112-ről 250-re növelték üzleteik számát Spanyolországban, külföldön pedig 100 egységet nyitnának.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.