Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Közel duplájára nő a reptéri taxis fuvar ára szeptember elsejével a taxirendelet miatt, Óbudáról például a 4 ezer forintot alig meghaladó összegről 8-9 ezer forintra nő a Liszt Ferenc Nemzetközi Repőlőtérre kijutás díja. Egy retúr taxizás így elképzelhető, hogy drágább lesz, mintha fapadossal elrepülnénk valamelyik európai városba. Érdemes lehet saját autóval menni a repülőtérre, és ott hagyni a járművet, mivel úgy is jobban jöhetünk ki. Eközben szerveződnek a telekocsisok is.
A szeptember 1-jétől megdráguló taxizás leginkább a reptérre menet tűnik elkerülhetetlennek, hiszen még Budapest belvárosának sincs semmilyen közvetlen összeköttetése (közösségi közlekedéssel) a kettes terminállal. Több taxitársaság is alkalmaz kedvezményes tarifákat ezen az útvonalaon, ám az új taxirendelet értelmében ezeket elfelejthetjük. A penzcentrum.hu összehasonlította egyes olcsóbb, Budapestről elérhető retúr repülőjegyek árait, illetve a repülőtéren történő hosszú távú parkolás díjait az oda taxizás költségeivel.
A portál gyűjtése szerint számtalan olyan európai város van, ahová egy retúr repülőjegy 8-15 ezer forintba kerül – ez gyakorlatilag kevesebb összeg, mintha a Budapest másik feléből a repülőtérre szeretnénk kitaxizni. Érdemes elgondolkodni a saját autóval történő kijutáson is, mivel a benzinköltséget is számolva még egy hónapra is kevesebbet kell fizetnünk az autó parkoltatásáért, mintha taxival oda-vissza mennénk a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről.
A "díj ellenében végzett személygépkocsis személyszállítás" nem "taxizás", így a taxirendelet sem szabályozza semmilyen formában, vagyis a kisbuszos szállítás nem minősül taxiszolgáltatásnak, így ez a szegmens lehet az egyik nagy nyertese a taxidíjak emelésének. Óbudáról egy főre a reptérig ez 2800 forintba kerül, de még négy főnél is alig több mint 6200 forint.
Az egyik telekocsis oldalon egyelőre még csak egy hirdető van, hogy ezer forintért szállítja alkalmi utasait, de minden bizonnyal szaporodik majd azok száma, akik ha amúgyis a reptérre mennek, másokat is felvesznek majd.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.