Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A keleti nyitás politikája arról a felismerésről is szól, hogy van mit tanulni az ázsiai országoktól, a magyar vállalkozások pedig birtokában vannak olyan tudásnak, technológiának, amelyre szükség lehet ezekben az országokban - mondta Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) által rendezett ASEAN üzleti fórumon, csütörtökön Budapesten.
Az ASEAN országok arra törekszenek, hogy tovább mélyítsék integrációjukat, és ebben a tekintetben sok hasonlóságot mutatnak az Európai Unióval. Mindkét integráció erőssége a sokféleségében van, és ez a sokszínűség lehet hosszú távon a világgazdaságban az innováció és a gazdaság motorja - vélekedett az államtitkár.
Olyan világtörténelmi időben élünk, amikor van mit tanulni egymástól - mondta az államtitkár. Kifejtette: osztja azokat a véleményeket, hogy az Európai Unió legutóbbi válságát alapvetően a munka alapú társadalomtól való eltávolodás okozta. Az államtitkár azt tanácsolta az ASEAN országok vezetőinek, hogy tanuljanak az Európai Unió hibáiból, és hozzátette, bízik benne, hogy az EU is tanul belőle, mint ahogy Magyarország is levonta a tanulságokat.
Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK)elnöke emlékeztetett arra, hogy a kamaránál az elmúlt időszakban egy teljes körű regisztrációs folyamat zajlott. Ennek eredményeképpen a kamarának rálátása van a magyar gazdasági szereplőkre, és olyan adatbázissal rendelkezik, ami lehetőséget ad arra, hogy részt vállaljon a külgazdasági kapcsolatok megszervezésében.
Elmondta, hogy a kamara elsősorban a kis- és közepes vállalkozásokat tudja támogatni. Az ő számukra a legegyszerűbb piacok természetesen a gépkocsival elérhető, 700-800 kilométeres távolságon belül lévő országok, ezért ezekben az országokban nagyon aktív a kamara. Unikumnak számít ugyanakkor, ha abban segít egy-egy vállalkozást, hogy távolabbi helyre, például a Távol-Keletre vagy Dél-Afrikába, Dél-Amerikába eljusson a termékeivel. Hozzátette, hogy az ilyen együttműködést segítik elő a mostanihoz hasonló fórumok.
Skultéti Vilmos, a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. (MNKH) ügyvezető igazgatója elmondta: a Nemzetgazdasági Minisztérium és a BKIK által az év elején közösen létrehozott szervezet feladata, hogy a kkv-kat helyzetbe hozza olyan piacokon, ahová önerőből nem jutnának el.
Az MNKH összefogja a vállalkozásokat, felkutat olyan szervezeteket, amelyek integrátorként működnek, felvállalja az üzletek előkészítését és megkötését, továbbá bizonyos mértékig a finanszírozását is. Emellett logisztikai támogatást nyújthat, és a későbbiekben a garanciális kérdésekben is segíti a vállalkozásokat. Hozzátette, hogy az MNKH 9,5 milliárd forint forrással rendelkezik.
Az ügyvezető igazgató elmondta, hogy az elmúlt időszakban 5 kereskedőház alakult különböző országokban, és a tervek szerint a következő években további 30-36 kereskedőházat hoznának létre, ez évente 5-6 kereskedőház megnyitását jelenti.
Az idén második alkalommal rendezett ASEAN fórumra hat országból, Szingapúrból, Malajziából, Thaiföldről, Vietnamból, Indonéziából és a Fülöp-szigetekről érkeztek üzletemberek, gazdasági és pénzügyi szakemberek, kereskedelmi kamarai képviselők, valamint gazdasági diplomaták és befektetők.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.
Az Oroszország-szakértő szerint köze lehetett a palágykomoróci templom elleni támadáshoz az Orbán-kormánynak.
Az indulásról, az érkezésről és az űrben végzett kísérletekről is beszélt az űrből nemrég visszatért magyar asztronauta.
Azt állította, nem volt verésnyom a férfin.
A lezárásért felelős szervezet azt ígérte, hogy nem adják fel.
A gyakorlógépekkel van a hiba.
Hadházy Ákos megint számolt. Napi luxi: A kormányfő lányának papucsa és a blúza hasonló árban, 300 ezer forint körül lehetett – egyenként.
A Tisza szigetek volt koordinátora az Irány a Jövő Párt elnöke.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Elszállók, összeukránozás, levelibéka, választalan, repülőember.