Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A következő hónapokban magasabb szinten konszolidálódik a német gazdaság növekedése, hála a bővülő belső keresletnek és a javuló globális környezetnek – prognosztizálja a Bundesbank.
A német központi bank hétfőn közzétett havi jelentésében kiemelik: míg az export veszített lendületéből és ez fékezte a vállalati beruházásokat is, a háztartások fogyasztása és a lakásépítés a kedvező foglalkoztatottságnak illetve az emelkedő béreknek köszönhetően erőteljesen nő. Mindez meg fog mutatkozni a vállalatok beruházási kedvének javulásában is.
A kölni Institut der deutschen Wirtschaft gazdaságkutató intézet ugyancsak hétfőn ismertetett jelentése szerint a cégek a korábbinál kedvezőbben ítélik meg kilátásaikat, de a 3300 vállalat megkérdezése alapján készített felmérés is azt mutatja, hogy a beruházások jövőre nem lesznek támaszai a gazdasági növekedésnek. Csak minden harmadik cég tervezi beruházási kiadásainak szerény növelését, minden hatodik viszont csökkentést jelez előre.
Ugyanakkor a vállalatok 37 százaléka látja kedvezőbbnek üzleti helyzetét, mint tavasszal, és a pesszimisták aránya 20 százalékra csökkent.
A német hazai össztermék (GDP) 2014-ben 1,5 százalékkal bővül, az idei évre pedig az IW a kormány prognózisával megegyezően 0,5 százalékot jelez előre. A GDP az első negyedévben stagnált, a másodikban 0,7 százalékkal nőtt, a harmadik negyedben pedig előzetes adatok szerint 0,3 százalékkal emelkedett.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
15–9-re nyertek a mieink.