szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bemutatta a Deutschen Bahn (DB) az új, ICE3 "szupervonatot". Kényelmesebb lesz, nagyobb, és hamarosan átkelnek a belga és a francia határon is.

„Örömmel tölt el minket, hogy az új ICE 3-t Németország sínjein robogni láthatjuk" - mondta a múlt héten Jürgen Wilder, a Siemens Nagysebességű és Elővárosi Vonatok divíziójának CEO-ja, miután bemutatták a német sajtónak az új vasúti járműveket.

A 407-es típuscsalád a Siemens Velaro platformjára épül. Az új ICE 3 - akárcsak az elődje - nyolc kocsiból áll, de több helyet kínál: 444 ülőhellyel rendelkezik, amelyek negyede (111)
első osztályú. Két vonat 888 ülőhelyes dupla szerelvénnyé kapcsolható össze. Külsőleg az új vonat új kialakítású fejrésszel és az elejétől-végéig megemelt tetőzettel különbözik az elődtől
a jobb aerodinamikai tulajdonságok érdekében.

Máris munkába állt az új ICE
Siemens

2013 decemberében az új ICE 3 a belföldi szakaszokra megkapta a kettős szerelvényre szóló típusengedélyt, december végéig négy vonatot át is adtak már a DB-nek. További négy március
végén követi ezeket, a gyártó összesen 17 vonatot szállít le a vasúttársaságnak.

Az új motorvonatok a DB távolsági forgalomban közlekedő járművei között elsőként rendelkeznek például kerekesszékes utasokat segítő felvonóval. A szerelvény belső kialakítása ráadásul sokkal tágasabb számura, mint az a vonatokon általában szokás; úgy alakították ki az őket kiszolgáló szakaszt, hogy két kerekesszék-beállóhelyhez egy állítható magasságú asztal és szerviz-hívó is tartozik.

„Az új ICE3 első sorban a szolgáltatások és kényelem tekintetében nyújt az utasoknak igazi többletet. Így például az új fedélzeti monitorok révén az utasok bármikor aktuális úti információt
kaphatnak,és a teljesértékűen berendezett étkezőkocsiban 16 ülőhelyen lehet Németországon belül kényelmesen étkezni - akár 300 km/ó sebesség mellett. Ezeken kívül a 407-es típuscsalád
az alacsonyabb energiafelhasználás és a nagyobb műszaki megbízhatóság révén is értékes pontokat könyvelhet el - tette hozzá Andreas Busemann, a DB termelési igazgatója.

Irány Belgium és Franciaország!
Siemens

Jelenleg az első ICE 3 járművek zömmel a Köln-Frankfurt-Stuttgart útvonalon közlekednek, március közepétől azonban az összes új vonatot egyszerűen "beleszövik" a DB menetrendjébe, így lényegében bárhol felbukkanhat, ahol korábban ICE közlekedett. A Siemens jelenleg átfogó menetpróbákat is végez a járműtipussal Franciaországban és Belgiumban annak érdekében, hogy előkészítse az országhatárokat átlépő forgalomhoz szükséges engedélyezések rá eső részét.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!