Újabb jégre teszik a DB-t

Bemutatta a Deutschen Bahn (DB) az új, ICE3 "szupervonatot". Kényelmesebb lesz, nagyobb, és hamarosan átkelnek a belga és a francia határon is.

  • hvg.hu hvg.hu
Újabb jégre teszik a DB-t

„Örömmel tölt el minket, hogy az új ICE 3-t Németország sínjein robogni láthatjuk" - mondta a múlt héten Jürgen Wilder, a Siemens Nagysebességű és Elővárosi Vonatok divíziójának CEO-ja, miután bemutatták a német sajtónak az új vasúti járműveket.

A 407-es típuscsalád a Siemens Velaro platformjára épül. Az új ICE 3 - akárcsak az elődje - nyolc kocsiból áll, de több helyet kínál: 444 ülőhellyel rendelkezik, amelyek negyede (111)
első osztályú. Két vonat 888 ülőhelyes dupla szerelvénnyé kapcsolható össze. Külsőleg az új vonat új kialakítású fejrésszel és az elejétől-végéig megemelt tetőzettel különbözik az elődtől
a jobb aerodinamikai tulajdonságok érdekében.

Máris munkába állt az új ICE
Siemens

2013 decemberében az új ICE 3 a belföldi szakaszokra megkapta a kettős szerelvényre szóló típusengedélyt, december végéig négy vonatot át is adtak már a DB-nek. További négy március
végén követi ezeket, a gyártó összesen 17 vonatot szállít le a vasúttársaságnak.

Az új motorvonatok a DB távolsági forgalomban közlekedő járművei között elsőként rendelkeznek például kerekesszékes utasokat segítő felvonóval. A szerelvény belső kialakítása ráadásul sokkal tágasabb számura, mint az a vonatokon általában szokás; úgy alakították ki az őket kiszolgáló szakaszt, hogy két kerekesszék-beállóhelyhez egy állítható magasságú asztal és szerviz-hívó is tartozik.

„Az új ICE3 első sorban a szolgáltatások és kényelem tekintetében nyújt az utasoknak igazi többletet. Így például az új fedélzeti monitorok révén az utasok bármikor aktuális úti információt
kaphatnak,és a teljesértékűen berendezett étkezőkocsiban 16 ülőhelyen lehet Németországon belül kényelmesen étkezni - akár 300 km/ó sebesség mellett. Ezeken kívül a 407-es típuscsalád
az alacsonyabb energiafelhasználás és a nagyobb műszaki megbízhatóság révén is értékes pontokat könyvelhet el - tette hozzá Andreas Busemann, a DB termelési igazgatója.

Irány Belgium és Franciaország!
Siemens

Jelenleg az első ICE 3 járművek zömmel a Köln-Frankfurt-Stuttgart útvonalon közlekednek, március közepétől azonban az összes új vonatot egyszerűen "beleszövik" a DB menetrendjébe, így lényegében bárhol felbukkanhat, ahol korábban ICE közlekedett. A Siemens jelenleg átfogó menetpróbákat is végez a járműtipussal Franciaországban és Belgiumban annak érdekében, hogy előkészítse az országhatárokat átlépő forgalomhoz szükséges engedélyezések rá eső részét.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.