Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Az Egyesült Államokban az élelmiszerboltok jelentős átalakuláson mennek keresztül. Míg korábban mindent egy helyen meg lehetett megvenni, addig ma már a fogyasztók legalább egy tucat helyen szerzik be a vásárolni kívánt termékeket. A saját márkás termékek pedig egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a vásárlásokból.
Az 1940-es évek óta nem tapasztalt átalakuláson mehet keresztül az amerikai élelmiszer-kiskereskedelem – írja a Business Insider. Míg évtizedekig az volt a meghatározó, hogy mindent egy helyen lehessen megvásárolni, addig mára a fogyasztók már legalább egy tucat helyen szerzik be a vásárolni kívánt termékeket.
Mindennek pedig nem az az oka, hogy az üzletek nem kínálják a megfelelő választékot, hanem az, hogy ezzel a fogyasztók igényei nem találkoznak. A vállalatok mindeközben elkezdték visszavágni a hatalmas csarnokokat, mivel egy vásárló nem 40 ezer terméket akar egyszerre megvásárolni, hanem mondjuk csak 30-at, a cégek a különböző igényű fogyasztókra fognak fókuszálni, nem mindenkire egy helyen. A saját márkás termékek – melyek általában olcsóbban a több árunál – népszerűsége is növekszik az Egyesült Államokban, 2016-ig 62 százalékkal, 133 milliárd dollárra nőhet ezen áruk forgalma. Felmérések szerint a vásárlók 80 százaléka véli úgy, hogy ezek a termékek nem rosszabb minőségűek, mint a többi áru.
Emellett egyre inkább a termék frissessége a meghatározó a vásárlásnál, illetve az, hogy helyi előállítású legyen az adott áru. Az élelmiszer-kiskereskedelem területére mindeközben a netes vásárlás is betette a lábát, ott pedig teljesen személyre szabottan, lista alapján, gyorsan lehet vásárolni.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Horváth László szerint „az már látható, kire nem számíthat a társadalom a drog elleni küzdelemben”.