szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Egyesült Államokban az élelmiszerboltok jelentős átalakuláson mennek keresztül. Míg korábban mindent egy helyen meg lehetett megvenni, addig ma már a fogyasztók legalább egy tucat helyen szerzik be a vásárolni kívánt termékeket. A saját márkás termékek pedig egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a vásárlásokból.

Az 1940-es évek óta nem tapasztalt átalakuláson mehet keresztül az amerikai élelmiszer-kiskereskedelem – írja a Business Insider. Míg évtizedekig az volt a meghatározó, hogy mindent egy helyen lehessen megvásárolni, addig mára a fogyasztók már legalább egy tucat helyen szerzik be a vásárolni kívánt termékeket.

Mindennek pedig nem az az oka, hogy az üzletek nem kínálják a megfelelő választékot, hanem az, hogy ezzel a fogyasztók igényei nem találkoznak. A vállalatok mindeközben elkezdték visszavágni a hatalmas csarnokokat, mivel egy vásárló nem 40 ezer terméket akar egyszerre megvásárolni, hanem mondjuk csak 30-at, a cégek a különböző igényű fogyasztókra fognak fókuszálni, nem mindenkire egy helyen. A saját márkás termékek – melyek általában olcsóbban a több árunál – népszerűsége is növekszik az Egyesült Államokban, 2016-ig 62 százalékkal, 133 milliárd dollárra nőhet ezen áruk forgalma. Felmérések szerint a vásárlók 80 százaléka véli úgy, hogy ezek a termékek nem rosszabb minőségűek, mint a többi áru.

Emellett egyre inkább a termék frissessége a meghatározó a vásárlásnál, illetve az, hogy helyi előállítású legyen az adott áru. Az élelmiszer-kiskereskedelem területére mindeközben a netes vásárlás is betette a lábát, ott pedig teljesen személyre szabottan, lista alapján, gyorsan lehet vásárolni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!