szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Komoly árversenybe kezdtek az Egyesült Királyságban a nagy áruházláncok, hogy felvegyék a kesztyűt a Lidl és Aldi diszkontláncok nyomulásával. A brokkolitól a baba törlőkendőig csökkentik az árakat a nagy áruházak, ezzel azonban veszélybe sodorhatják eredményességüket, hitelbesorolásukat.

Árversenybe hajszolják a német diszkontláncok a brit hipermarketláncokat – írja a Bloomberg. Az Aldi és a Lidl rohamléptekben növeli piaci részesedését, és bár egyelőre még távol vannak a hagyományos láncoktól, ilyen például a Tesco, a nagyok profitjuk visszaesésén érzik meg a német cégek nyomulását.

A Morrison áruházlánc 1 milliárd font értékű árcsökkenést jelentett be különböző termékeinél, ezt a programot 3 év alatt valósítják meg. A Tesco 200 millió fontos csökkentést lengetett be, miután már a második évben csökkent a társaság eredményessége.

Mindennek ugyanakkor az az ára, hogy ez elkövetkezendő időszakban csökkeni fog a nagy brit cégek profitja, legalábbis a Morrisons lánc esetében mindenképpen. Ennek eredményeképpen a Moody's például nemrég levágta a vállalat hitelminősítési besorolását.

A nagy brit cégek mindeközben igyekeznek átalakítani stratégiájukat: az online bevásárlásra, kisebb üzletek nyitására és a hűségprogramokra fókuszálnak. Egyelőre ugyanakkor úgy fest, a diszkontláncok tovább menetelnek: áprilisban az Aldi 36, a Lidl 21 százalékkal növelte árbevételét.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!