Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A magyar vásárlók 40 százaléka hosszasan hajlandó autózni egy jó bevásárlásért. Ennél többet csak a skandináv országok lakói áldoznak az idejükből és a benzinből.
A magyar vásárlók 40 százaléka 15 percet, 25 százalékuk több mint fél órát is hajlandó autózni azért, hogy elérjen egy bevásárlóközpontot. Ennél hosszabb időt csak a skandináv országok lakosai vállalnak – közölte Borbély Gábor, a CBRE nemzetközi ingatlan-tanácsadó cég régiós piackutatási vezetője kedden.
A 21 országban, ezerfős mintákon elvégzett felmérésük alapján a másik magyar jellemző, hogy a vásárlók ragaszkodnak a megszokott bevásárlóközpontjukhoz, így az első generációs létesítményeket megéri felújítani.
Eddig csak egy-egy bevásárlóközpont vonzását vizsgálták, most viszont mód nyílt az európai szokások összehasonlítására is. Így markánsan elkülönül Észak- és Dél-Európa, de külön kellett kezelni a kettő közötti országokat is.
Délen szinte a plázákban élnek
Míg Dél-Európában – némi túlzással – az emberek a plázákban élnek, addig északabbra egyre céltudatosabban térnek be oda. Tudják, hogy milyen szolgáltatást találnak ott és milyenek az árak. A vásárlás után pedig távoznak.
A két véglet között elhelyezkedő országokban vannak elvárt szolgáltatások – például hogy legyen ingyen wifi és ingyen parkoló a plázában, illetve legyenek jók az éttermek és biztonságos legyen a hely – de a látogatás módja inkább az északi mintát követi.
A kutatás szerint a környező országok közül Románia a déli pólushoz, míg Csehország a skandináv mintához tartozik. Magyarország viszont a köztes – egyébként legnépesebb – országcsoportot követi.
Jó biznisz a plázafelújítás
Borbély Gábor elmondta: miután Magyarországon az utóbbi években nem épültek új plázák és visszaesett a kiskereskedelem teljesítménye, ezek is hozzájárulhattak ahhoz, hogy a meglévő bevásárlóközpontok felújítása került előtérbe. Erre jó példa az első generációs Pólus bevásárlóközpont – tette hozzá.
A felmérés része volt az online vásárlás feltérképezése is. A magyar vásárló az interneten tájékozódik, majd az üzletben vásárolja meg a kiválasztott árut. Ez a felmérés szerint fontos jelzés a kereskedőnek, hiszen jó internetes platform nélkül nem tud vevőket szerezni. Ugyanakkor nem kell félni az üzlet fenntartásától, hiszen az informálódás után betér oda a vásárló – áll a tanulmányban.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
Nem maradt hatástalan a kormány homofób retorikája: nőtt az erőszakos bűncselekmények száma, és magas az LMBTQ-emberek egyenjogúságát elutasítók aránya. A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ről, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában.