Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A Budapest–Belgrád-vasútvonal építéséről is egyeztetnek decemberben azon a belgrádi találkozón, amelyen tizenhat közép- és kelet-európai állam kormányfője vesz majd részt. Aleksandar Vucic szerb és a Li Ko-csiang kínai miniszterelnök erről is tárgyalt tiencsini találkozóján.
Tavaly novemberben a kínai, a magyar és a szerb miniszterelnök abban állapodott meg, hogy kínai hitel segítségével újítják fel a magyar és a szerb főváros közötti vasútvonalat. A megegyezés szerint kétvágányú pályát építenek, amelyen a vonatok a 350 kilométeres távolságot nagyjából három és fél óra alatt tehetik majd meg. Erről a beruházásról tárgyaltak most a szerbek és a kínaiak.
Aleksandar Vucic és Li Ko-csiang a tiencsini Gazdasági Világfórum megnyitása előtt arról a hitelről is egyeztetett, amelyet Kína ad a nyugat-balkáni országnak a hozzá tartozó 180 kilométeres vasúti szakasz finanszírozására. A kivitelező cégekkel a pénzügyek mellett a szerb politikus a határidőkről is beszélt.
"Sürgős projektként kezeljük a vasútvonalat, nem várhatunk tíz évet a megvalósításával. Legfeljebb három évet tudunk várni az átadásra. Kínai partnereinket meggyőztük arról, hogy ezen a határidőn belül készüljön el a gyors, óránként 300 kilométeres sebességű vonal. A másik problémát az állami garanciák jelentik. Keressük a megoldást. (Majd) kiderül, hogy ez a megoldás magánvállalati és közvállalati partnerség, koncesszió vagy valami más lesz-e" – ismertette a részleteket Vucic.
Hozzátette: a kínaiak is tisztában vannak a szerb államadósság mértékével – amely a GDP 64,3 százalékát teszi ki –, így olyan megoldásokat keresnek, amelyek azt nem terhelik tovább.
Vucic a szerb köztévének adott nyilatkozatában kiemelte: a projektnek hatalmas stratégiai jelentősége van Szerbia számára. A kínai és a görög miniszterelnök nemrég a Budapest–Belgrád-vasútvonal jövőjéről is tárgyalt, és abban állapodtak meg, hogy Belgrádot Budapest után a görögországi kikötőkkel is összekötik. Hosszú távon ez nagyon gyümölcsöző lehet Szerbia számára – mondta Vucic.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Hát, ha ez egy mezőgazdasági üzem, akkor annak igen furcsa – írta Hadházy.
Az otthonosan berendezett mórágyi buszmegállóban minden a tűz martalékává vált.
A focista szerint jó csapatot alkotnak.