Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A legújabb Oroszország elleni uniós szankciókra válaszul korlátozhatják az európai autóimportot, ami komoly csapást mérhet a magyar járműiparra és az attól függő magyar gazdaságra is.
Oroszország az EU-orosz kereskedelmi háború kiterjesztésével fenyegetőzik a legújabb európai szankciók elfogadása nyomán – írja a Napi.hu a Financial Times cikkére hivatkozva. Mindezen üzenet azt követően érkezett Brüsszelbe, hogy az uniós diplomaták lezárták a következő intézkedéscsomag életbe léptetése körül kialakult vitát, és úgy döntöttek életbe léptetik a csomagot. A szankcióknak a hét elején kellett volna életbe lépniük, ám az uniós tagállamok haboztak, mivel úgy tűnt, sikeres lehet a kelet-ukrajnai tűzszünet. (Az elfogadott szankciókról bővebben itt lehet olvasni, az érintett személyek bővülő listájáról pedig itt lehet tájékozódni).
Csakhogy ez a várakozás nem vált valóra. Herman Van Rompuy, az Európai Tanács elnöke felhívta annak a négy uniós tagországnak – Franciaország, Nagy-Britannia, Németország és Olaszország – a vezetőjét, amelyek tagjai a világ legfejlettebb országait tömörítő G-7 csoportnak. Ezt a konferenciabeszélgetést követően élesítették az intézkedéseket az EU-diplomaták. Vlagyimir Csizov, Oroszország uniós állandó képviselője ugyanakkor egyelőre nem a békülésre helyezte a hangsúlyt: a döntés után bejelentette, hogy országának nincs más lehetősége, mint hogy bizonyos ellenlépéseket tegyen.
Andrej Boriszov, Vlagyimir Putyin államfő gazdasági főtanácsadója elmondta, hogy már előkészítették az EU-ellenes választ, amely kiegészíti az élelmiszerek bevitelének egy évre szóló tilalmát. Vannak olyan kapcsolatok, amelyek esetén az európai államok jobban függenek Oroszországtól, mint fordítva – fejtegette. Ezek közé tartozik az autók, mindenekelőtt a használt autók, illetve bizonyos ruhaneműk exportja. Dmitrij Medvegyev orosz miniszterelnök pedig korábban kilátásba helyezte az európai légitársaságok tranzitjáratainak kitiltását az orosz légtérből, amivel súlyos költségtöbblettel járó kerülőre kényszeríthetik a repülőgépeket. Az autók bevitelének tilalma szakértők szerint súlyosan érintheti a magyarországi autógyártó üzemeket (például a pénteken megjelent ipari termelési adatokat is a járműgyártás húzta fel Magyarországon).
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.