Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Összesen mintegy 150 milliárd forint értékben újabb autóbuszvonalak üzemeltetését szervezte ki a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) – derült ki a Világgazdaság szerint a szerdán megjelent Közbeszerzési Értesítőből.
A BKK két közbeszerzési eljárást folytatott le a B3, illetve a B4 jelzésű vonalakon közlekedő járatok működtetőjének kiválasztására és mindkét tenderen a VT-Arriva Személyszállító és Szolgáltató Kft., azaz a korábbi VT-Transman lett a győztes – írta a VG.
A B3 vonalak üzemeltetését 68,14 milliárd forintért nyerte el a székesfehérvári társaság, a másik kiíráson 82,16 milliárd forintos ajánlattal bizonyult a legjobbnak. A VT-Arriva mindkét esetben 60, illetve opcionálisan ugyanennyi busz működtetésére vállalkozott, valamint évente 3,96 millió kilométer teljesítésére – ez 130 százalékkal növelhető. A megbízás 8 évre szól, ez az időszak két évvel meghosszabbítható.
A BKK a napokban jelentette be, hogy 2015 májusától több ütemben mintegy 200 új, klimatizált, alacsonypadlós MAN Lion’s City A21 és Mercedes-Benz Conecto G autóbusz áll forgalomba Budapesten. A fejlesztés eredményeként a társaság autóbuszvonalain közlekedő járművek több mint 70 százaléka már alacsonypadlós lesz.
A beruházás az új autóbusz-üzemeltetési modell alapján történik, amelynek lényege, hogy a szolgáltatást megrendelő BKK a BKV-n kívül egy-egy vonal vagy vonalcsoport üzemeltetésével más társaságokat is megbízhat pályáztatás útján, amelyeknek biztosítaniuk kell az ehhez szükséges új és környezetkímélő járműveket. A korszerűsítés költségei ezért sem a BKK-t, sem pedig a főváros költségvetését nem terhelik – írta közleményében a közlekedési cég.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Milyen tényezők befolyásolják a haj egészségét? Mekkora mértékű hajhullás a normális? Valóban más a férfiak és a nők hajritkulása? És mit tehetünk, ha már megtörtént a baj? Erről is beszélgettünk a HVG egészségpodcastjának legújabb adásában.
Orbán Viktor bejelentése alapján 3 százalékos kamatozás mellett kaphatnak lakáscélú jelzáloghitelt azok, akik első ingatlanjukat vásárolnák meg. De mennyit nyerhetnek az érintettek az új kölcsön indulásával? Hogyan hathat az új támogatás a lakáspiacra? Milyen feltételei lehetnek? A Bankmonitor szakértői elemezték a bejelentést.
Legfeljebb 50 millió forintot lehet majd felvenni 3 százalékos kamaton.
Gyökeresen átalakul a járműtervezés gyakorlata, s ebben egy magyar startup, a Shapr3D is meghatározó szerephez jutott. Közben gyorsan terjed a mesterséges intelligencia használata is.
A NER fői nagyvállalkozója csak a kockázatosnak ítélhető közbeszerzések keretében akár 2,2 ezer milliárd forint járadékot zsebelt be bő tíz év alatt.
Jogerős ítélet kötelezi az intézményt, hogy elárulja: ki keresett azon, hogy egy magáncégnek fizető betegek soron kívül részesülhettek az állami kórház szolgáltatásaiból.
Milyen autó képes erre egyáltalán?