Változások az adózás rendjében – mire kell figyelniük a cégvezetőknek?
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Az üzemanyagárak csökkenése és a negatív infláció közepette a döntéshozókban is felmerülhet, hogy most remek és viszonylag fájdalommentes alkalom nyílhat a jövedéki adó emelésére – írta szombaton a napi.hu.
Könnyen és fájdalommentesen szerezhetne plusz tízmilliárdokat a költségvetés számára a kormány, ha akarna – közölte a napi.hu.
A portál szerint most, hogy évek óta nem látott szintre esett az üzemanyagok ára, és további árcsökkenésre is számíthatunk, némi extra adóval vagy a meglévő kulcsok emelésével úgy tudnák növelni a bevételeket, hogy az igazán sem az autósoknak, sem a fuvarozóknak nem fájna és az inflációt sem növelné.
A napi.hu hozzátette, csak tippelnek, de vélhetően jóval kisebb felháborodást okozna és védhetőbb is volna az eddig ingyenes gyorsforgalmi útszakaszok fizetőssé tétele helyett azt bejelenteni, hogy egy-két héten keresztül az üzemanyagár-csökkenést egy adóemelés kompenzálja. A portál szerint ez ráadásul biztosabban tervezhető és olcsóbban be is szedhető volna, mint az útdíj.
Vámosi Nagy Szabolcs, az APEH volt elnökhelyettese szerint – szigorúan technikai értelemben véve – praktikusabb volna megemelni az üzemanyagok jövedéki adóját, mint az amúgy is magas áfát, vagy éppen az útdíjrendszert kiterjeszteni.
Jelenleg a 95-ös ólommentes benzin jövedéki adóját a törvény 120 ezer forintban határozza meg ezer literenként, a gázolaj esetében ez 110 350 forint. Ezt egyszerűen lehet módosítani, a változtatás a kihirdetés után 45 nappal életbe is léphet – olvasható a beszámolóban.
Egy ilyen intézkedés ellen szólhat, hogy további tüntetésekre adhat okot, mellette viszont az, hogy egyszerűen keresztülvihető, a fogyasztók pedig az árak enyhébb csökkenését kevésbé érzékelik, mint az adóemelés miatti drágulást – tette hozzá Vámosi Nagy Szabolcs.
A napi.hu ki is számolta: ha csak konzervatív módon az idén valószínűleg teljesülő ötmilliárd literes forgalommal és literenként 5-10 forintos extra jövedéki adóval számolnak, 25-50 milliárd forint bevétel ütné az állam markát. Egészen pontosan nem is ennyi, hiszen a jövedékiadó-tartalomra még rárakódik a 27 százalékos áfa, másfelől a fuvarozók egy ilyen lépés esetén minden bizonnyal igyekeznének elérni a visszaigényelhető jövedéki adó összegének növelését.
Az ötlet lehetőségéről Wilde György, a Magyar Ásványolaj-szövetség főtitkára viszont azt mondta, a benzin 350 forintos kútárából 198 forint az adó, az állam próbálja meg ennyivel beérni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Az űrgazdaság egyre szélesebb lehetőségeket kínál már a kisebb cégek számára is. Pályázati források is rendszeresen elérhetők a vállalkozások számára.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
Mi köze van Diana hercegnőnek a világ aknáihoz? Miért nem gyilkolásra tervezik az aknát? Miben kamuznak a háborús filmek? Interjú egy konfliktuszónákban dolgozó magyar aknamentesítővel, Andrássy Zitával.
„A nyarat végig kellene dolgozni” – olvasható a dokumentumban, amelyből elvileg az is kiderül, mikorra tervezik a következő békemenetet.
Most még a lakásbiztosítások szinte minden viharkárt fedeznek, de könnyen lehet, hogy ez néhány év múlva már nem lesz így.
Az anyagi kár pedig jelentős.
A pusztító időjárásnak az autópályán is voltak elszenvedői.
A Katona József Színház következő igazgatója szerint hiába támadják majd a mássága miatt.
Egyszerre többet is.