Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Az üzemanyagárak csökkenése és a negatív infláció közepette a döntéshozókban is felmerülhet, hogy most remek és viszonylag fájdalommentes alkalom nyílhat a jövedéki adó emelésére – írta szombaton a napi.hu.
Könnyen és fájdalommentesen szerezhetne plusz tízmilliárdokat a költségvetés számára a kormány, ha akarna – közölte a napi.hu.
A portál szerint most, hogy évek óta nem látott szintre esett az üzemanyagok ára, és további árcsökkenésre is számíthatunk, némi extra adóval vagy a meglévő kulcsok emelésével úgy tudnák növelni a bevételeket, hogy az igazán sem az autósoknak, sem a fuvarozóknak nem fájna és az inflációt sem növelné.
A napi.hu hozzátette, csak tippelnek, de vélhetően jóval kisebb felháborodást okozna és védhetőbb is volna az eddig ingyenes gyorsforgalmi útszakaszok fizetőssé tétele helyett azt bejelenteni, hogy egy-két héten keresztül az üzemanyagár-csökkenést egy adóemelés kompenzálja. A portál szerint ez ráadásul biztosabban tervezhető és olcsóbban be is szedhető volna, mint az útdíj.
Vámosi Nagy Szabolcs, az APEH volt elnökhelyettese szerint – szigorúan technikai értelemben véve – praktikusabb volna megemelni az üzemanyagok jövedéki adóját, mint az amúgy is magas áfát, vagy éppen az útdíjrendszert kiterjeszteni.
Jelenleg a 95-ös ólommentes benzin jövedéki adóját a törvény 120 ezer forintban határozza meg ezer literenként, a gázolaj esetében ez 110 350 forint. Ezt egyszerűen lehet módosítani, a változtatás a kihirdetés után 45 nappal életbe is léphet – olvasható a beszámolóban.
Egy ilyen intézkedés ellen szólhat, hogy további tüntetésekre adhat okot, mellette viszont az, hogy egyszerűen keresztülvihető, a fogyasztók pedig az árak enyhébb csökkenését kevésbé érzékelik, mint az adóemelés miatti drágulást – tette hozzá Vámosi Nagy Szabolcs.
A napi.hu ki is számolta: ha csak konzervatív módon az idén valószínűleg teljesülő ötmilliárd literes forgalommal és literenként 5-10 forintos extra jövedéki adóval számolnak, 25-50 milliárd forint bevétel ütné az állam markát. Egészen pontosan nem is ennyi, hiszen a jövedékiadó-tartalomra még rárakódik a 27 százalékos áfa, másfelől a fuvarozók egy ilyen lépés esetén minden bizonnyal igyekeznének elérni a visszaigényelhető jövedéki adó összegének növelését.
Az ötlet lehetőségéről Wilde György, a Magyar Ásványolaj-szövetség főtitkára viszont azt mondta, a benzin 350 forintos kútárából 198 forint az adó, az állam próbálja meg ennyivel beérni.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Itt a 7-es számú digitális polgár. Vétel.