Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A 2014-es év rekordévnek számít a Budapest Airport életében, minden eddiginél magasabbra, kilencmillió fölé emelkedett az éves utasszám, s most kezd kifizetődni az a munka, amelyet a Malév 2012-es leállása után azonnal megkezdtek.
Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója a kilencmilliomodik utas ünnepélyes fogadása után elmondta, az év végére 9,2 millióra nőhet a légikikötő forgalma. Nagyon fontos lépés volt ebben, hogy az Emirates elindította a Budapest és Dubaj közötti hosszú távú járatát, de a többi cég kapacitásbővítése is hozzájárult a sikerhez.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető társaság vezetője kiemelte, hogy a Malév leállását követően azonnal elkezdtek tárgyalni a légitársaságokkal, ösztönözték őket új járatok nyitására, de ez a folyamat sok időt igényel. A hagyományos cégek nem tudnak egyik napról a másikra új gépet forgalomba állítani és hálózatban gondolkodnak. Ez a munka, amelybe több millió eurót is befektettek, most érett be és kezd megtérülni - fűzte hozzá.
A 2015-ös évvel kapcsolatban Jost Lammers optimizmusának adott hangot. Elmondta, 2014-hez képest a forgalom 5 százalékos bővülésére számítanak a ferihegyi repülőtéren, Budapestre és Magyarországra üzleti utazó és turista is több érkezhet, ezzel párhuzamosan pedig javítani, bővíteni kell a repülőtér infrastruktúráját, köztük a járműparkolót is.
Közölte, hogy 2015-ben már transzatlanti járat is lesz Budapestről, a kanadai Air Transat Kanada és Magyarország között charter járatot fog üzemeltetni, de elképzelhető, hogy megfelelő igény esetén ezt menetrend szerinti járatra cserélik. Hozzátette, folyamatosan tárgyalnak a légitársaságokkal további járatok indításáról, ezek között lehet újabb transzatlanti és interkontinentális útvonal is Ázsia felé, a folyamat azonban hosszú, 2016-ban várhatóak eredmények.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A HVG élő közvetítése.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
Ha azonban az országos adatokat nézzük, akkor fele-fele arányban támogatják és utasítják el a rendezvényt a magyarok.
Videóban üzent az esemény helyszínéről.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Páncélos tábornok irányítja az Irán elleni háborút.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Pár nappal az Európa-bajnokság kezdete előtt.