Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Nem tisztázhatták eddig, hogy a Rákóczi híd, amelyet eredetileg nyolc tonna tengelyterhelésre és 50 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosokra terveztek, hogyan viselkedik 10-11 tonna tengelyterhelésű, 60-70 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosok esetén – írta a Népszabadság.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) információi szerint az 1-es villamos felújításának sokmilliárdos költségvetéséből nem futotta annak az alapkérdésnek a tisztázására, hogy a húsz évvel ezelőtt átadott Rákóczi híd hogyan viselkedik 10-11 tonna tengelyterhelésű, 60-70 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosok esetén – írta csütörtöki számában a Népszabadság.
A lap szerint Dorner Lajos, a VEKE elnöke meglepőnek tartja, hogy a projektet lebonyolító Budapesti Közlekedési Központ (BKK) egyszerűen nem tartotta fontosnak a tervezői számítás megrendelését.
Úgy tudja, hogy a fővárosi holding nem egyeztetett erről a BKV-val, sem a hídért felelős BKK Közúttal, sem az engedélyeket kiadó hatósággal. Ezzel szemben Vitézy Dávid vezérigazgató menesztése előtt egy nappal közleményben tudatták, hogy januárban átadják az új szakaszt – idézte fel a Népszabadság.
A lap szerint ez viszont nem történt meg, a BKK a késlekedést azzal indokolta, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság kiegészítő hídvizsgálatokat kért.
Az NKH a Népszabadság cikke szerint azért kér kiegészítő számításokat és próbaterhelést, mert azokat a BKK nem végeztette el. Az NKH pedig az engedély kiadása előtt – a VEKE szerint teljes joggal – szeretné látni legalább egy hídmérnök ellenőrző számításait arról, hogy a híd valóban elbírja majd a tervezettnél két-három tonnával nehezebb villamosokat.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A HVG élő közvetítése.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Videóban üzent az esemény helyszínéről.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.