szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Nem tisztázhatták eddig, hogy a Rákóczi híd, amelyet eredetileg nyolc tonna tengelyterhelésre és 50 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosokra terveztek, hogyan viselkedik 10-11 tonna tengelyterhelésű, 60-70 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosok esetén – írta a Népszabadság.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) információi szerint az 1-es villamos felújításának sokmilliárdos költségvetéséből nem futotta annak az alapkérdésnek a tisztázására, hogy a húsz évvel ezelőtt átadott Rákóczi híd hogyan viselkedik 10-11 tonna tengelyterhelésű, 60-70 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosok esetén – írta csütörtöki számában a Népszabadság.

A lap szerint Dorner Lajos, a VEKE elnöke meglepőnek tartja, hogy a projektet lebonyolító Budapesti Közlekedési Központ (BKK) egyszerűen nem tartotta fontosnak a tervezői számítás megrendelését.

Úgy tudja, hogy a fővárosi holding nem egyeztetett erről a BKV-val, sem a hídért felelős BKK Közúttal, sem az engedélyeket kiadó hatósággal. Ezzel szemben Vitézy Dávid vezérigazgató menesztése előtt egy nappal közleményben tudatták, hogy januárban átadják az új szakaszt – idézte fel a Népszabadság.

A lap szerint ez viszont nem történt meg, a BKK a késlekedést azzal indokolta, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság kiegészítő hídvizsgálatokat kért.

Az NKH a Népszabadság cikke szerint azért kér kiegészítő számításokat és próbaterhelést, mert azokat a BKK nem végeztette el. Az NKH pedig az engedély kiadása előtt – a VEKE szerint teljes joggal – szeretné látni legalább egy hídmérnök ellenőrző számításait arról, hogy a híd valóban elbírja majd a tervezettnél két-három tonnával nehezebb villamosokat.


 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!