Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Idén az első negyedévben a tavalyinál 5,4 százalékkal több, 3,6 millió alkalommal utaztak a magyarok külföldre és utazásaik során az előző évinél 13 százalékkal többet, 125 milliárd forintot költöttek – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Az utazások számának növekedését a KSH adatai szerint a többnapos utazások jelentős, 20 százalékos emelkedése eredményezte, míg az egynapos utazások száma 1,5 százalékkal csökkent január-márciusban.
Az összes utazás több mint fele volt turisztikai célú, ami 15 százalékpontos növekedés a 2014 első negyedévi értékéhez képest. Az egynapos utak közül csupán minden harmadikra, míg a többnaposok 87 százalékára mentek turisztikai motivációval a külföldre utazók.
A statisztikai hivatal kiadványában kitér arra, hogy az egy napra külföldre látogatók kiadásaik 72 százalékát élelmiszer, ital, tartós és értékes fogyasztási cikkek, illetve egyéb árucikkek vásárlására fordították. A több napra látogatók kiadásainak negyedét a szálláshely- és vendéglátó-szolgáltatásokra költött összeg tette ki, 30 százalékát egyéb áru és szolgáltatás, 17 százalékát üzemanyag-vásárlásra és helyi közlekedésre fordították.
Turisztikai céllal egy napra főként Ausztriába és Szlovákiába utaztak magyar állampolgárok, ebbe a két országba irányult az egynapos turisztikai utazások 85 százaléka. A többnapos turisztikai célú utak során legtöbben Ausztriába és Németországba utaztak Magyarországról, de sokan keresték fel Csehországot, Olaszországot, valamint Franciaországot is. A többnapos turisztikai utak 83 százaléka irányult az Európai Unió országaiba – írta a KSH.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
15–9-re nyertek a mieink.