Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A munkaerő-elvándorlás már a válság előtt megkezdődött, az ágazat jövedelmezősége relatíve alacsony az adóterhek miatt, amelyek magasabbak a nyugat-európainál, ahol a vendéglátás és az idegenforgalom áfája kedvezményes adókulcs alá tartozik.
Szakemberhiánnyal küzd a turisztikai és vendéglátó ágazat, a nyugat-európai munkaadók kedvezőbb feltételeket kínálnak, ezért külföldre mennek dolgozni a munkavállalók – mondta Gál Pál Zoltán, a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetségének (VIMOSZ) elnöke szerdán az M1-n. Kifejtette: a munkaerő-elvándorlás már a válság előtt megkezdődött, az ágazat jövedelmezősége relatíve alacsony az adóterhek miatt, amelyek magasabbak a nyugat-európainál, ahol a vendéglátás és az idegenforgalom áfája kedvezményes adókulcs alá tartozik.
A szakember utalt arra, hogy másfél éve a kormány előtt van az ágazat fejlesztésének szakmai anyaga, várják a politikai döntést. Gál Pál Zoltán elmondta, hogy az idén jó szezonra számít a turisztikai és vendéglátó ágazat. A magyar makroadatok javultak, a kapacitások jelentősen bővültek, ugyanakkor a magyar idegenforgalomnak az árazásban kellene fejlődnie, "azt mondják, Budapest túl olcsó desztináció lett nemzetközi összehasonlításban" – jelentette ki az elnök.
A munkaadói szövetség elnöke elmondta, hogy falusi turizmusban elsősorban családi vállalkozások dolgoznak, többnyire mellékfoglalkozásban, ezért jó döntés lenne mentesíteni őket az online pénztárgépek használata alól.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.