Nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű közlekedési beruházássá nyilvánította a kormány egy augusztusi határozatában a Liszt Ferenc repülőtér kötött pályás kapcsolatának a megteremtését. Mivel a beruházás az uniós támogatásokból finanszírozott közlekedési nagyprojektek közé is bekerült korábban, egyre valószínűbb, hogy meg is valósul, bár csak sokadik nekifutásra – írja a Napi Gazdaság.

A lap megjegyzi: korábban szakértők is vitatták, hogy egyáltalán indokolt-e az évi 7-8 milliós utast fogadó terminálhoz vasutat építeni, a Budapest Airport tavaly megdöntötte 9 milliós utasrekordját és minden valószínűség szerint meglesz a 10 milliomodik látogató is. A ferihegyi reptér elhelyezkedése kiváló, Európa fővárosainak többsége esetében nagyobb távolságról kell az utasoknak bejutnia a városba, de a közlekedési összeköttetés sérülékeny: ha egy baleset is történik a ferihegyi gyorsforgalmin, máris lekésheti bárki a gépét. Vonat ugyan közlekedik, de át kell szállni az 1-es terminálról buszra, ami kiviszi az embereket a repülőtérre.
Korábban volt egy terv, mely szerint a ceglédi fővonalról Szemeretelep elágazástól repülőtéri iparvágány segítségével érik el Ferihegy 2-t, de akkor még végállomásként tekintettek a reptérre, a mostani tervekben pedig hurok szerepel, a vonalhoz kitérőt építenek.