szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Elkészült a Budapest-Esztergom vasútvonal, most a Kelenföldi és a Keleti pályaudvar közti fővárosi vasúti pálya fejlesztésére írtak ki pályázatot, benne a déli vasúti híd kibővítésével.

Meghirdette az infrastruktúra-fejlesztő társaság a Kelenföldi és a Keleti pályaudvar közti fővárosi vasúti pálya fejlesztésére vonatkozó megvalósíthatósági tanulmány pályázatát, amely tartalmazza a Déli vasúti híd felújítását és bővítését is – írta a Napi Gazdaság csütörtökön.

A híd jelentős áru- és személyforgalmat bonyolít le, tágabb értelemben a teljes Dunántúl, sőt a nyugati országok forgalma is áthalad Ukrajna, illetve a Balkán felé a kiemelkedően fontos, így az év 365 napjában őrzött létesítményen.

A kormány tavaly novemberben döntött a 2014-2020-as programozási időszak országos jelentőségű közúti, vasúti és vízi közlekedési, városi és elővárosi közlekedési fejlesztéseinek indikatív listájáról, ami tartalmazza a Déli vasúti híd felújítását és bővítését.

A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. által kiírt pályázat olyan megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére vonatkozik, amely felméri a Kelenföld és Budapest-Keleti közti pálya fejlesztési lehetőségeit, hol érdemes új megállóhelyeket építeni, új vasúti hidat létrehozni, és a Déli összekötő vasúti híd felújításának, ütemezett fejlesztésének lehetőségeire is kitér – írta a lap.

Nemrég fejeződött be a Budapest–Esztergom vasúti pálya felújítása, amely bruttó 44 milliárd forintból valósult meg, mégis vannak érdekes jelenségek: a fénysorompó még nem működik, Ürömnél pedig a P+R parkoló és az állomás autóval megközelíthetetlen, gyalogosan pedig szinte értelmetlen odamenni. Erről bővebben olvashat a hvg.hu riportjában.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!