Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A Volkswagen-csoportba tartozó márkák (Audi, Porsche, Seat, Skoda, VW) közt évek óta a spanyol autómárka mutatja a leghaloványabb teljesítményt, de a jelek szerint ennek a korszaknak vége. Több mint ezermilliárd forintnak megfelelő k+f és ipari létesítményfejlesztés az ára, de a cég szerint megéri.
A Seat 3,3 milliárd eurót (vagyis több mint ezermilliárd forintot) fektet be eszközökbe, ipari létesítmények fejlesztésébe, illetve a kutatás-fejlesztésbe az elkövetkező 4 évben Ezt Jürgen Stackmann, a cég igazgatótanácsának elnöke jelentette be Martorellben, a Seat Technikai Központjának 40. éves jubileumi ünnepségén.
Stackmann közölte: a 2015 és 2019 között tervezett befektetéseknek köszönhetően a központ új modellek kifejlesztésére fókuszál, de a beruházás egy részét a martorelli üzem fejlesztésére is fordítják. Az elképzelések szerint ekkora beruházási összegből négy új modell piaci bevezetése válik majd lehetővé az elkövetkező két évben. "Ezek a modellek egy igen nagyra törő terv részei, amelynek célja a márka további erősítése és a 2013 óta folyamatosan emelkedő kiszállítások további növelése" – idézik Stackmannt.
A Seat offenzíva első modellje, egy kompakt kategóriájú SUV, már jövőre, 2016 első felében megérkezik a kereskedésekbe. A spanyol autómárka ezzel egy számára új piaci szegmensbe toppan be.
A 3,3 milliárd eurós befektetés része annak az összegnek, amelyet a Volkswagen-csoport tavaly májusban jelentett be. Ennek kapcsán Francisco Javier García Sanz, a Volkswagen AG igazgatótanácsának tagja leszögezte, hogy "Spanyolország kulcsfontosságú szerepet játszik a Volkswagen-csoport stratégiájában". A konszern tagjaként működő, összesen mintegy 70 ezer embernek munkát adó multinacionális vállalat járműveinek több mint 80 százalékát exportálja a világ 75 országába. Katalónia GDP-jének 4 százalékát adó Seat 2014-ben összesen 390.500 járművet értékesített, így bevétele meghaladta a 7,5 milliárd eurót.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
Már a Szijjártó-libling akkugyáraknak sem jut az egyedi állami támogatásokból. Az Állami Számvevőszék súlyos kritikákat fogalmazott meg e rendszerrel szemben, mert nem szolgálja a gazdaság érdekeit.
Az ellenzéki politikus szerint ha a Tiszának kétharmada lenne, akkor Rogánt, Schadlt, Völnert, a Matolcsy-kör tagjait, és mindenkit, aki a magyaroktól lopott, bilincsben vinnék el.
Egészen hihetetlennek tűnő hírek, melyekről kiderült, hogy igazak. Hihető átverések. Mindkét fajtából jutott bőven az elmúlt hetekben a közösségi oldalakra.