Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Az autótulajdonosok és -bérlők azért, mert csökkent az autójuk értéke, és magasabb lehet a gépjárműadójuk, a VW-részvénnyel rendelkezők pedig a részvényárzuhanás miatt egy ügyvédi iroda szerint.
Óriási veszteség elé néz a Volkswagen az után, hogy szeptember közepén kiderült, csalhatott egyes motorjainak kibocsátásával, a szoftvereket átállíthatta. Nem csak a 11 millió autót (nemcsak VW-t, hanem Audit, Skodát, Seatot is) érintő botrányban nem csak a termékvisszahívás fog fájni a világ legnagyobb autógyárának. Hanem az is, hogy nagyon sokan perelhetik.
Egyrészt perelhetik kártérítésért a céget azok a részvényesek, befektetők, akiknek megvoltak a részvényeik szeptember 20-án (a botrány kirobbanásakor), és papírjaikat „az emissziós értékek jogellenes módosításának megkezdését követően” szerezték – írja a napi.hu a Dr. Mohos László Ügyvédi Iroda álláspontját ismertetve. Ők jó eséllyel tarthatnak igényt a szeptember 18-i legmagasabb árfolyam és a 20-át követő legalacsonyabb árfolyam közötti különbségre.
De nemcsak a részvényesek perelhetnek, hanem minden autótulajdonos és -bérlő is az ügyvédi iroda szerint. Mégpedig azért, mert a botrányban érintett autók sok esetben nem felelnek meg a jelenlegi besorolásuk szerinti környezetvédelmi osztálynak, ezért aztán értékük jelentősen csökken. Másrészt pedig céges autó esetén a gépjárműadó is növekedhet.
A pert magyar bíróság előtt lehet indítani az ügyvédi iroda szerint a VW érintett leányvállalatával szemben.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?