szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Jönnek a nagy akciók, és velük együtt megszaporodnak a konfliktusok. Ha vásárol, néhány szabállyal nem árt tisztában lennie, hogy ne járjon pórul.

Az úgynevezett fekete péntekkel, november 27-én kezdődik a karácsonyi szezon, nagy leárazásokkal, amivel a boltok igyekeznek felkelteni a vásárlási kedvet. Az akcióban részt vevő üzletek listáját a blackfriday.hu oldalon találja.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság felhívja a figyelmet, hogy az akciókkal rengeteg fogyasztói panasz is jár – írja a napi.hu.

Az NFH szerint például sok kereskedő nem méri fel a várható érdeklődést, és a tényleges árukészletét meghaladó rendelést rögzít, melyet a későbbiekben nem, vagy csak jelentős késéssel tud teljesíteni.

Az NFH azt ajánlja, gondolja át, valóban szüksége van-e a termékre. Aztán nézzen utána, hogy a hirdetett ár valóban kedvezményes-e, például ár-összehasonlító oldalakon.

Készüljön a tömegre is.
AFP / Paul J. Richards

A vásárlást igazoló blokkot, számlát őrizze meg, ezzel tudja később érvényesíteni a minőségi kifogást.

A kedvezményes ár nem jelenti azt, hogy ne élhetne utólag reklamációval. Minden termékre kétéves szavatossági időszak biztosított, melyből jótállásos termék esetén egy év kötelező jótállás. Gyártási hiba esetén a kereskedő ezen időszakon belül helytállni köteles a termék minőségéért.

A jótállási jegyet is mindig töltesse ki és érvényesíttesse az eladóval.

Előfordulhat, hogy a vállalkozás visszaigazolta a rendelés elfogadását, majd utólag arról tájékoztat minket, hogy a terméket mégsem tudja az adott áron értékesíteni. Ebben az esetben továbbra is kérhetjük a termék meghirdetett áron való eladását.

Ha interneten keresztül rendeltünk, vásároltunk magánszemélyként, akkor a termék kézhezvételétől a tévhittel ellentétben nem 8, hanem 14 naptári nap áll rendelkezésünkre ahhoz, hogy elállási szándékunkkal éljünk.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!