Vasútritkítás Fidesz-módra: már nem hazaárulás

Ellenzékben még a vidék társadalma elleni merényletnek, megszorításnak minősítette a Fidesz, most a működés észszerűsítéseként állítják be a december közepétől életbe lépő vasúti járatritkításokat – írja az e heti HVG.

  • HVG HVG
Vasútritkítás Fidesz-módra: már nem hazaárulás

Az egyet előre, egyet hátra logikát követi a vasúti személyszállítás újabb és újabb átszabása. A december 13-án életbe lépő új menetrend ismét kínálatszűkülést hoz, bár összeállítói akkurátusan ügyeltek rá, hogy a visszalépés „jól kommunikálható” legyen. Ami nem könnyű, hiszen a Fidesz prominensei a 2010-es választások előtt, még ellenzékben, gyakorlatilag hazaárulással vádolták a közpénzből fenntartott vasúti szolgáltatást észszerűsíteni próbáló Bajnai-kabinetet.

A „minimális forgalmat lebonyolító vonalakon és idősávokban” bevezetni tervezett mostani vonatritkítástól szerény, mindössze 1,5 milliárd forintos megtakarítást remélnek az illetékesek. Azt viszont szinte lehetetlen megbecsülni, hogy mekkora utasvesztést és emiatt mekkora bevételkiesést okoz, ha ennek érdekében szétcincálják az áttekinthető, utasbarát ütemes menetrendet. Egyvalami azonban szinte biztos: a politikai szempontok, ahogy eddig, ezután is felülírják majd bármiféle gazdasági számítás eredményét.

Részletek a csütörtöki HVG-ben.

HVG

 

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.