szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A tervek 98 millió forintba kerülnek.

A Közbeszerzési Értesítő közleménye szerint a Fehérvári és Fekete Kft. egy olyan bringaút tervezését nyerte el, amely Bicskéről indul, majd a Felcsút–Alcsútdoboz–Vértesacsa–Lovasberény–Vereb–Pázmánd vonalon halad, és a projekt ezen kívül tartalmazza még Nadap, Kápolnásnyék, továbbá Pákozd hálózatba kötését is.

Ez a nyomvonal jórészt a 811-es utat takarja, és körülbelül (de korántsem teljesen) megegyezik azzal a tervvel, amely a Budapest és Balaton közötti, 120 kilométeres kerékpárút egyik változata volt (az alábbi térképen az "A" jelű variáns). A Balatonra vezető bicikliutat három verzióban is felvázolták, de korábban nem ezt, hanem egy másik nyomvonalat ("B" variáns) tartottak befutónak, amely a Budapest–Budaörs–Törökbálint–Biatorbágy–Etyek–Gyúró–Tordas–Kajászó úton érte volna el Pázmándot.

kerekparosklub.hu

Kerestük a projektet kezelő Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ szakembereit, de egyelőre nem sikerült információt kapni arról, hogy a mostani közbeszerzés a balatoni út része, vagy attól független. Utóbbi esetben ugyanis két egymással csaknem párhuzamos bringaút feszülne 30 kilométeren át a szántóföldek között.

Az út tervezése mindenesetre 98 millió forintba kerül, a közbeszerzést elnyerő veszprémi társaság korábban is tervezett kerékpárutat, például Veszprémben, és részt vett egy budapesti XII. kerületi projektben is. A cégbírósági adatok szerint a Fekete Tamás és Fehérvári Zsuzsanna tulajdonában álló társaság tavalyi árbevétele 171 millió forint volt, ehhez képest adózott nyeresége nagyon vaskos, 57 millió forintra rúgott.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!