Kiszervezi védelmi ipari érdekeltségeit a magyar állam
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Nagyot téved, aki még mindig azt hiszi, hogy az elektromos (és hibrid) autók nem fogják az életünket felforgatni. Európában az idén több mint 75 ezerrel lett több ilyen jármű az utakon, ami brutális méretű éves növekedést jelent.
Az EV Obsession jelentése szerint az idén már több mint 75.000 új elektromos járművet regisztráltak az európai piacon. Az Avere adatai (melybe értelemszerűen még nem szerepel a decemberi számsor) azt mutatják, hogy a gyarapodás motorja Norvégia, de az élmezőnybe tartozik még Franciaország, az Egyesült Királyság és Németország. E négyes szívta el az összes idei regisztrációnak durván a háromnegyedét.
Januártól november végéig egészen pontosan 76.301 elektromos jármű került be a kontinensen a nyilvántartásba, ami az is jelenti, hogy egy év alatt ez a szegmens 48,5 százalékos növekedést produkált.
A legtöbb regisztrálás Norvégiában történt, ahol 22.388 elektromos járművel lett gazdagabb az úthálózat. Az északi ország első helye nem meglepő, mivel Norvégia széles körben népszerűsíti a technológiát, és jelentős adókedvezménnyel is támogatja az elektromos járművek térnyerését. Franciaország lépett a második helyre a kontinensen (17.060 új regisztrációval), de a kép kicsit csalóka, mert bár a piacbővülés az európai átlagot közelítően 48 százalékon áll, a jelek szerint a franciáknál a rendszer a folyamatosan gyorsuló növekedés pályájára állt. A harmadik erőt Németország jelenti (9438), de az Egyesült Királyság sincs nagyon lemaradva (8356) – éppen csak annyival, amennyit a megfelelő pénzügyi támogatási politika bevezetése "hozhat a konyhára".
Az EV Obsession azt írja, hogy a briteknél már a kormány is javasolja a törvényhozásnak, hogy hozzon olyan törvényt, ami alapján válogatás nélkül adható legyen 5000 font (mintegy 2 millió forint) támogatás azokra a járművekre, amelyek szén-dioxid-kibocsátási szintje nem haladja meg kilométerneként az 50 grammot (erre egyébként csak az elektromos és a hibrid hajtású autók képesek).
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. A cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változások kerülnek bemutatásra.
Még mintegy 186 milliárd forint kedvező feltételű pénzügyi forrás érhető el az EXIM-nél a Demján Sándor Program keretében meghirdetett konstrukciókban.
Nem az Amazon-alapító Jeff Bezos múlt heti esküvője volt az első celebesemény Velencében, de még egyik sem váltott ki ekkora tiltakozást. A közel 50 millió dolláros nászünnep a mérhetetlen pazarláson túl a társadalmi érzéketlenség jelképévé is vált.
Magyar Péter sem hagyta szó nélkül.